לאחר המעצר הלילי

יהודה גליק נחקר במשטרה ושוחרר; החשד: גניבת מסמכי חקירה

לאחר החיפוש והמעצר הלילי, הבוקר נחקר ח"כ לשעבר יהודה גליק במשטרה, בחשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט וגניבת מסמכים מהחקירה. לטענת פרקליטו, הוא החזיר את המסמכים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יהודה גליק בעת מעצרו, הלילה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר החיפוש והמעצר הלילי, הבוקר (רביעי) נחקר ח"כ לשעבר יהודה גליק פעם נוספת במשטרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט וגניבת מסמכים מהחקירה, בסיום החקירה הוא שוחרר.

גליק עם עו"ד אייל שלי, הבוקר

כפי שדווח ב'כיכר השבת', כחצי שעה לפני חצות הלילה אמש פשטו שוטרים על ביתו של גליק עם צו חיפוש ובמשך שעה ארוכה חיפשו בביתו וברכבו הפרטי חומרי החקירה שלפי החשד הוא לקח בסיום חקירתו.

השוטרים בביתו של גליק (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יהודה גליק)

ל'כיכר השבת' נודע כי בידי המשטרה ישנן ראיות, שהוצגו גם בפני שופט בית המשפט השלום בירושלים שחתם על צווי החיפוש והמעצר. גליק חשוד בשיבוש הליכי חקירה ומשפט בכך שכאשר החוקר יצא מחדר החקירות אתמול, הוא לפי החשד הכניס לכיס מסמכים שהיו על השולחן וקשורים לחקירה.

הבוקר, לטענת עורך דינו, החזיר גליק לידי המשטרה את המסמכים. עו"ד אייל שלי, מנכ"ל הקרן למורשת הר הבית והמקדש ועורך-דינו של גליק עדכן כי "בסביבות השעה 08:00 בבוקר העביר יחד עם גליק מסמכים למשטרה הנוגעים לשימוע שנערך לגליק לפני הרחקתו מהר הבית, מסמכים פרוצדורליים שנמצאים במחשבי המשטרה ומוקראים לגליק ממילא בעת השימוע".

לדבריו, "למרות השבת המסמכים, החל משעה 08:00 אין קשר בין עו"ד שלי ליהודה גליק שככל-הנראה עצור בתחנת המשטרה וממשיך להיחקר שוב גם בשעה זו".

החיפושים בביתו וברכבו של גליק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גורם במשטרה אומר ל'כיכר השבת' כי גליק "לא כזה תמים". לדבריו, באשר לסערה סביב החיפוש הלילי הוא אומר כי "הבלשים המתינו לו ליד הבית, לא רצינו לעצור אותו ברחוב ליד אנשים או כשהוא אוכל במסעדה, כיבדנו אותו, ורק כשהוא הגיע לבית ערכנו את החיפוש ועצרנו אותו".

מנכ"ל הקרן למורשת הר הבית והמקדש עו"ד אייל שלי המייצג את יהודה גליק מסר ל'כיכר השבת' כי "יהודה גליק סיים כעת את חקירתו ושוחרר לביתו לאחר שהחזיר את המסמכים שניתנו לו אמש בסיום חקירתו הראשונה. לדברי גליק, מהחקירה ניכר שהמשטרה מוטרדת מאוד מהתדמית השלילית שיצרו פעולותיה אתמול ביחס אליו, ולכן מנסה להלך עליו אימים תוך גיבוב שקרים שלפיהם כביכול נטל ללא רשות מסמכים כלשהם, זאת במטרה להסיט את האש ולהשתיק את מטחי הביקורת המופנים כלפיה".

במשטרה הגיבו הבוקר לחיפוש הלילי והמעצר, שזכה לביקורת מצד פוליטיקאים בליכוד, ומסרו כי "הלילה ביצעה המשטרה חיפוש על פי צו של בית משפט ועיכבה לחקירה את החשוד שהפר אתמול בבוקר את הסדר בהר הבית, וזאת בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה.

"אתמול, בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד. בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה, ערכו חיפוש במקום ועיכבו את החשוד לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים".

החיפוש ברכב והעימות של גליק עם השוטר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גליק עדכן על הפשיטה המשטרתית בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "שוטרי משטרת ישראל הגיעו אליי כעת הביתה בשעה 23:30 בלילה כדי לעצור אותי. הגיעו עם צו חיפוש והופכים את הבית". לאחר מכן העלה גליק תיעוד מהחיפוש שערכו השוטרים בביתו, וכתב: "שוטרים בבית בחצות הלילה אחרי יום שלם של טרטורים".

השר גלעד ארדן הגיב בחשבון הטוויטר שלו למעצר ולחיפוש בבית באמצע הלילה, וכתב: "צר לי על כל אזרח שנעצר או שמתבצע חיפוש בביתו. זו פגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו. ודאי כשמדובר בידידי יהודה גליק, שאיתו פעלתי רבות למען עליית יהודים להר וזכינו שמספרם הוכפל פי ארבעה אחרי פעולות רבות ואמיצות שנקטה המשטרה בהר הבית. בתום חקירה זו של יהודה אפעל לבירור הנסיבות והאם‏ היתה הצדקה לפעולה פולשנית זו.

"ראוי שכל המגיבים יזכרו שהחיפוש מבוצע באישור שופט בית משפט שבחן את בקשת המשטרה ואישר אותה, ושלשר אין סמכות בתחום מעצרים וחיפושים. עצמאות המשטרה בתחום זה הינה בדיוק כמו עצמאות פרקליט בהעמדה לדין".

החיפושים בבית (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יהודה גליק)

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר כי "‏אחרי שנעצר בכח על הר הבית בעוון הנורא של ״הליכה איטית״ ובילה שעות בתחנת המשטרה, שוחרר חברי יהודה לביתו. בחצות הגיעו שוטרים לביתו לביצוע חיפוש אם שיבש את החקירה הסבוכה בדבר ההליכה האיטית. בין לבין, נפגשתי עם שני חברי הקונגרס האמריקאי עימם ביקר על הר הבית, ולא ידעתי את נפשי מבושה".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין מחה גם הוא ואמר כי "ההתנכלות של המשטרה לחבר כנסת לשעבר, יהודה גליק, היא אלימה ולא ראויה. לא יכול להיות שבמדינת ישראל שוטרים אוזקים אדם כי הוא הלך לאט מדי בעיניהם. לא יכול להיות שמטרטרים אדם באמצע הלילה בעילה שמעוררת סימני שאלה. לא יכול להיות שזכויות אדם הפקר".

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' אשר מייצג את גליק תקף הבוקר את המשטרה ואמר כי "מהרגע הראשון מר גליק שיתף פעולה מלאה ומסר לחוקרים שהוא אינו יודע במה מדובר, והמסמכים היחידים שיצאו תחת ידו, הם מסמכי השחרור עליהם חתם בסוף חקירתו על המעצר ההזוי, מעצר השווא שהיה בשעות הבוקר. חרף טענותיו אלו המשיכו החוקרים שעה ארוכה, תוך שהם הופכים את ביתו, לבצע את החיפוש בסופו הוא אף נלקח לתחנת המשטרה ועוכב לחקירה בה מסר שוב את גרסתו המלאה. בשעות הבוקר הבטיח להם, לאחר שהם הבינו שגירסתו היא נכונה, שהוא יבדוק עם עוה"ד לו מסר את המסמכים אם המסמכים נמצאים תחת ידו".

החיפושים בבית (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יהודה גליק)

עו"ד קידר הוסיף ואמר כי "משטרת ישראל מפגינה שוב התנהגות אימפולסיבית ובעיתית והכל לאור העובדה שהמעצר המוקדם היה מעצר שווא שהביך את משטרת ישראל".

בשעות הבוקר אתמול, הגיע גליק כשהוא מלווה בשני חברי קונגרס אמריקאים ובני משפחותיהם, שסיירו בשטח הר הבית. הביקור הסתיים ללא אירועים חריגים, אך לאחר זמן קצר, לטענת המשטרה, חזר גליק לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים והחל להסתובב בהר הבית בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום.

לטענת המשטרה, גליק סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו, ולאחר שהמשיך ליצור פרובוקציה מול השוטרים, הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור, גם בשלב זה המשיך במעשיו דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו. הוא שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר