אב למופת

סורי לימד את בתו לצחוק בהפצצות: "מקווה שיסתיים"

עבדאללה אל-מוחמד, פליט סורי שחי עם משפחתו בלב אזורי הלחימה, החליט להרגיל את הילדה בת ה-3 לצחוק בזמן שמיעת הפיצוצים. בראיון לתקשורת בישראל הביע אופטימיות (מעניין)

(צילום: מתוך טוויטר)

עבדאללה אל-מוחמד, החליט להרגיל את הילדה שלו בת ה-3 להפסיק לבכות מרוב פחד כל פעם שהיא שומעת הפצצות - ולימד אותה לצחוק.

הוא עבר עם משפחתו לעיירה אחרת בשל מלחמת האזרחים המתנהלת בסוריה, אך הדי ההפצצות רדפו אחריהם, הם עדיין מוקפים בפיצוצים כמעט בלתי פוסקים.

במאמץ להגן על סאלווה מפני הטראומה שחווים ילדים אחרים בקהילה בעקבות המלחמה, הפך אל-מוחמד את הרעשים האימתניים למשחק. בכל פעם שנפלה פצצה, הוא העמיד פנים שהרעש הגיע מזיקוקים או אקדח צעצוע.

בראיון שהעניק הערב (רביעי) לחדשות 13 סיפר, "הופתעתי שיצרו איתי קשר מכל קצות כדור הארץ. אני ממש מתפלא מעוצמת התגובות, שלא ציפיתי להן בכלל".

האב סיפר על בתו סלווא בת השלוש. "גרנו במקום אחר, ונאלצנו לעבור לכאן, לארץ הזאת, על גבול סוריה-טורקיה. אז בשבילה הכול שונה. מאחר ומדובר באווירה חדשה, סלווא שמחה מאוד, כי היא רואה כאן הרבה משלחות של ערוצי טלוויזיה ומצלמות והיא נהנית מזה".

בהתייחס לשיטה שפיתח על מנת לעזור לסלווא להתמודד, אמר: "אני לא כל כך חושב שהסיפור הזה יצליח בהמשך, מפני שאחר כך היא תגדל ותבין הכול. אני רק מקווה שאינשאללה שעד שסלווא תגיע לגיל שבו היא תבין, המלחמה, ההפצצות ותקיפות המטוסים יסתיימו. בינתיים אין לי תוכנית חלופית. אני רק מקווה שהכול ייגמר ובכך יסתיים העניין".

"המצב שלנו מאוד גרוע. מדווחים בתקשורת שרוסיה פוגעת במחבלים באזור וכך גם אסד. כאילו אין אזרחים, כאילו אנחנו לא נפגעים. כל הדבר הזה הוא שקר. אנחנו דחוסים באזור צר מאוד על הגבול הסורי. אנחנו לא יודעים לאן נלך, העתיד שלנו בערפל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר