תיעוד בוער

בהלת הקורונה: הקוריאנים יובאו לישוב; התושבים מחו בזעם

בישוב הר גילה שבגוש עציון זועמים על החלטת מערכת הביטחון להביא למדרשה במקום כ-200 דרום קוריאנים, שיבודדו מחשש לקורונה: "זהו סיכון של כל תושבי גוש עציון וירושלים" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החלטה חדשה של מערכת הביטחון ברקע בהלת הקורונה, מעוררת תסיסה בקרב תושבי הר גילה, החוששים לבריאותם. מתברר, כך לפי הפרסום ב-ynet, כי הוחלט באופן עקרוני לקלוט אזרחים דרום-קוריאנים בסמוך לישוב שבגוש עציון.

לאחר דיונים שנערכו הלילה והבוקר במערכת הביטחון, התקבלה ההחלטה לקלוט לראשונה כ-200 אזרחים דרום-קוריאנים השוהים בישראל בימים אלה, רובם ככל הנראה תיירים, לבידוד בתוך מתחם של מערכת הביטחון מדרום לירושלים, במטרה למנוע הפצה של נגיף הקורונה בישראל.

החלטה זו באה כמובן בעקבות האיסור הטרי שהוטל על כניסת אזרחים דרום קוריאנים, לאחר שתשעה כאלה טיילו ברחבי ישראל ולאחר מכן התברר כי הם היו נשאי הנגיף.

המתקן שאליו ככל הנראה יועברו מאות הקוריאנים לבידוד, הוא מדרשת הר גילה, המשמשת בשגרה לאירוח של קורסים צבאיים והשתלמויות חינוכיות בצה"ל. הרעיון לבודד את הקוריאנים הללו במתקן נופש של האגודה למען החייל באשקלון, נדחה בשלב זה.

בתגובה להחלטה, פתחו כאמור תושבים באזור במחאה ספונטנית, בה בין היתר נחסמו כבישים באזור.

ראש מועצת גוש עציון בשיחה ל'כיכר השבת'

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הסביר ל'כיכר השבת' כשהוא עומד בכביש שנחסם בצמיגים בוערים: "זו החלטה מקוממת, ששמענו עליה רק מהתקשורת. אני בהחלט יכול להבין את התושבים כאן. אף אחד פה, כולל אני, עדיין לא מבין את משמעות הבאת הדרום קוריאנים לפה, והאם נצטרך בעקבות כך לטפל בצורה אחרת בקווי הביוב, באשפה וכדומה".

"מתנהלים בתוך הישוב שלנו, כאילו זה מקום שנמצא מחוץ לעולם, בעוד שמדובר בלב ישוב אזרחי, בלב גוש עציון. לא יתכן ולא יכול להיות שלא יתאמו דבר כזה עם הרשות המקומית", מסיים ראש המועצה.

בנוסף, תושבים שלחו לשר הביטחון נפתלי בנט מכתב דחוף בענין, בו הם כתבו בין היתר: "אנו דורשים מכבודו לבטל את ההחלטה המסוכנת והלא סבירה. ככל שהמחלה תתפרץ, במו ידיכם תהיו אחראים לסיכונם של כל תושבי גוש עציון וירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר