תיעוד מהזירה

פיצוץ עז בבית כנסת בבית וגן; 3 נפצעו קל

תושביה החרדים של שכונת בית וגן הירושלמית חוו הערב (שלישי) רגעים של פחד ותבהלה בעקבות פיצוץ עז שהתרחש בבית כנסת בשכונה, ממנו נפצעו שלושה באורח קל (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בשבט תש"פ | 25.02.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שלושה בני אדם נפצעו הערב (שלישי) באורח קל בפיצוץ גז בבית כנסת "בית יהודה" ברחוב אבוהב בשכונת בית גן בירושלים.

תושביה החרדים של שכונת בית וגן הירושלמית חוו רגעים ארוכים של פחד ותבהלה בעקבות פיצוץ עז שהחריד את השכונה. כוחות גדולים של כיבוי אש, הצלה ומשטרה הוזעקו אל השכונה ועד מהרה התברר כי מדובר בפיצוץ בבית כנסת.

חמישה צוותי כיבוי חילוץ והצלה מתחנות ירושלים פעלו בבית הכנסת וביצעו סריקות אחר לכודים או נפגעים, כאשר מהמקום פונו שלושה נפגעים במצב קל.

הרסיסים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפקד כוחות כב"ה בשטח דיווח כי מדובר במבנה בן 3 קומות, המשמש כבית כנסת ואולם אירועים הנמצא בקומה התחתונה של המבנה, שם הצטבר ככל הנראה גז שדלף על פי החשד מצובר גז סמוך כאשר בשלב מסויים, נוצר ניצוץ שגרם לפיצוץ הגז ולהרס משמעותי במבנה.

עוד נמסר מלוחמי האש בשטח, כי בעקבות הפיצוץ, יש חשש לקריסת המבנה, ולפיכך הוזמן מהנדס מבנים מסוכנים למקום. מהדף הפיצוץ נפצעו שלושה אנשים ששהו במבנה ובסמוך לו, והם פונו מהמקום ע"י כוחות ההצלה להמשך טיפול בבית החולים.

דובר כב"ה מחוז ירושלים, אורי גל, מסר כי "בשלב זה, לא ידוע על לכודים או נפגעים נוספים, אולם לוחמי האש פועלים בתוך המבנה שניזוק, בכדי לשלול הימצאות נפגעים במקום".

אביגיל, אחת השכנות של בית הכנסת, סיפרה ל'כיכר השבת' כי "שמעתי בום רציני וכל הבית רעד, באתי לשם ומה שאני רואה, חשבתי אולי נפל פה איזה טיל כמו שנופלים בדרום, יצא עשן מבית הכנסת 'בית יהודה', בעלי תמיד מתפלל שם אפילו שזה אשכנזי הוא היה מתפלל שם ערבית, והיום הוא היה בבית כנסת אחר. לא הרחתי ריח של גז, ראיתי עשן אבל לא הרחתי גז, יצאתי החוצה וראיתי את החזן של בית הכנסת עומד בכניסה אמרתי כנראה הוא היה בפנים".

טפסר משנה רוני סונינו מספר על האירוע

טפסר משנה רוני סונינו, מפקד תחנת הבירה, סיפר ל'כיכר השבת': "קיבלנו קריאה על פיצוץ נפחי, שמענו את הפיצוץ עד התחנה שלנו, כבאים הבינו שזה משהו גדול מעבר לרגיל, יצאו כוחות מתוגברים, הגיעו למקום, זיהו שהיה פה נפגע, עשו סריקות, חדרו לתוך המבנה וביררו לגבי לכודים, הבנו שאין לכודים כרגע במקום, אנחנו עדיין ממשיכים בסריקה האחרונה על מנת לשלול לגמרי לכודים. יש לנו שני נפגעים, האירוע תחת חקירה, אני מקווה שנסיים אותו בשעות הקרובות".

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל הוזעקו לרחוב אבוהב עקב חשד לפיצוץ נפחי במבנה, בעקבותיו פונו במצב קל (עפ"י גורמי רפואה) 2 אזרחים שהיו בקרבת מקום. המשטרה סגרה לתנועה את הרחוב ואת הזירה על מנת לאפשר המשך טיפול לכוחות כב"ה וע"י הגורמים הרלוונטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר