מכתב ההכחשה

האדמו"ר מאמשינוב תומך בקהילת הגר"ש אלתר?

אחיינו של האדמו"ר פרסמם מכתב הבהרה לחבר הוועדה של חסידות גור עם הכחשת דודו, הרבי, כביכול הוא תומך בקהילת הפורשים • התגובה: וידאו של הרבי עם הגר"ש אלתר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ש, בחתונת נכדת האדמו"ר מאמשינוב (צילום: באדיבות המצלם)

האם האדמו"ר מאמשינוב העניק את ברכתו לראש הישיבה הגר"ש אלתר לפני הפרישה מחסידות גור, והקמת הקהילה העצמאית?

אחיינו של האדמו"ר מאמשינוב, בנו של גיסו האדמו"ר מלובלין, שיגר מכתב הכחשה לטענה זו, אל הרב אברהם בנימין זילברברג, מהוועדה הייעודית שהקים האדמו"ר מגור לנושא זה.

במכתב הוא טוען כי שמע בשם דודו, האדמו"ר מאמשינוב כי הוא לא יודע על סמך איזה דיבורים או מעשים שלו הם טוענים שהוא תומך בהם.

בנוסף, לפי המכתב, הוא אינו עונה על שאלות בעניין, היו יחידים ששאלו, ולפי הסברות שאמרו ענה להם שיכולים לקבל זאת גם במסגרת של גור.

לגבי הפגישות עם הגר"ש אלתר לפני הפרישה נטען במכתב כי הפגישות היו קצרות מידי ולא היה להם זמן לדון בנושא, רק שהאדמו"ר אמר לראש הישיבה כי אילו יהיה ריווח מהפילוג, הנזק מהמחלוקת יהיה גדול יותר.

בתגובה, בקהילת הפורשים מחסידות גור ממשיכים לטעון גם היום כי האדמו"ר מאמשינוב העניק גיבוי מוחלט לקהילה, ואף עונה לחסידי גור השואלים בעצתו האם להצטרף לתלמידי הגר"ש.

בנוסף, פרסמו מחדש תיעוד וידאו משמחת נישואי נכדת האדמו"ר מאמשינוב, בו התקבל הגר"ש אלתר בכבוד רב - אחרי הפילוג מהחסידות.

בקהילת הגר"ש אמרו עוד כי האדמו"ר מאמשינוב התיר לו לפרוש, בתנאי שלא יעשה מחלוקת - ולא הם אלו שגורמים לבלאגן. "ראש הישיבה אינו דורש לעצמו כל תואר או נכס נדל"ן. הוא רק רוצה להלהיב את הלבבות לעבודת ה'".

בנוסף, הרבי מאמשינוב הורה לאלו שנזרקו מגור שהם יכולים להצטרף לקהילת הגר"ש, וגם הביע מספר פעמים זעזוע מאנשים המדברים בצואה שאינה מכובדת כלפי הגר"ש אלתר.

יצוין עוד כי כותב המכתב, אחיינו של האדמו"ר מאמשינוב, הינו אברך המשתייך בעצמו לחסידות גור.

שבוע שעבר פרסמנו ב'כיכר השבת' מכתב של הגר"ש אלתר לאברך שעזב את חסידות גור, בו כתב כי הוא עונה לו, למרות שהוא נוגע בדבר, רק בשל עיכוב בתשובת האדמו"ר מאמשינוב.

המדובר באברך ששאל כבר לפני מספר שבועות האם לעבור, וזאת בשל התנגדות ההורים המשתייכים לחסידות גור, ורצו לראות את בנם הולך בדרכם - וחששו של הבן כי הדבר יפגע בבריאותם.

תחילה סירב ר' שאול לענות לו, והפנה אותו אל האדמו"ר מאמשינוב. אך כאשר העניין התעכב, החליט להגיב בעצמו. בפתח המכתב, מתנצל הגר"ש על עיכוב המענה: "הרגשתי אשמה, אני לא בסדר, כוונתי שאני מענה את דינך כ"כ הרבה זמן".

באותו מכתב, נקט הגר"ש אלתר במילים חריפות נגד חסידות גור: "גם כל הנימוקים שכתבת אודות בנך נכונים מאוד (ואכתוב בצורה חריפה: בניך בסכנה, היל"ת) וגם ההקצנה שלהם וכו'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר