חשש לזיופים

ועדת הבחירות: 3 קלפיות הועברו לחקירת המשטרה

יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, דחה את דרישת הליכוד לדחות את מועד פרסום תוצאות הבחירות ברשומות, אך הורה על העברת שלוש קלפיות לחקירת המשטרה (חדשות, פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השופט הנדל וח"כ ביטן. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, דחה את דרישת הליכוד לדחות את מועד פרסום תוצאות הבחירות ברשומות, כדי שיוכלו לבחון את הפרוטוקולים של הקלפיות השונות בשל טענות לאי סדרים בתוצאות.

יחד עם זאת קבע השופט כי שלוש קלפיות שבהן התגלה חשד לזיופים ואי סדרים יועברו לחקירת המשטרה. מדובר בשלוש קלפיות ביישובים אכסל, רהט ולוד, בהן כמה מאות קולות בלבד, כך שאינן עשויות לשנות את מפת המנדטים.

השופט הנדל פירט בארוכה מדוע החליט לדחות את עתירת הליכוד. תחילה כתב הנדל כי "גם טענות פרטניות שהעלתה העותרת (הליכוד) נבחנו בקפידה, ביחס לכל קלפי וקלפי. השיטה לפיה הבקשה מוגשת בשלבים, בסד זמנים קצר, מעוררת קושי ופוגעת באפשרות להיעתר לה. כמו כן, יש שיקולים של פרטיות, מתן זכות טיעון, וגם השיקול של שמירה על חשאיות הבחירה, לו הייתי נעתר לבקשת העיון במלואה.

"אף בימים האחרונים – ובשעות האחרונות – הובאו בפניי חומרים ובדיקות של פרוטוקולים, על מנת לבחון שוב ולאזנם במידת הצורך, כדי לשמור על כל קול וקול. במקרים מסוימים אף הוריתי על פתיחת חקירה משטרתית".

עוד הוסיף הנדל וכתב: "אכן, העותרת פועלת אף היא בלוחות זמנים קצרים. ואולם זהו גורלו של כל גורם הקשור למערכת הבחירות, לרבות ועדת הבחירות שהיא הנושאת באחריות למלאכה. רצון המחוקק להגיע לתוצאות שניתן לפרסמן בזמן קצוב ואף קצר – מובן וחשוב. לצד זאת, הוועדה פועלת באמצעות מנגנון משולב, רב זרועות, כולל מתן הזדמנות לרשימות לעיין בחומרים ולבקש בדיקות ממוקדות כדי שהתוצאות תשקפנה את רצון הבוחר".

"סוף דבר: העתירה-בקשה, על כל חלקיה – דינה להידחות. כך על הסף וכך לגוף הדברים. הואיל ולא התבקשה תגובה, אין צו להוצאות", קבע הנדל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר