הנחיות דרמטיות נגד הקורונה

ישראל מתמגנת: איסור על קיום אירועים עם מעל 100 איש

על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מסרו הערב ראש הממשלה ושר הבריאות יחד עם בכירים נוספים הצהרות בהם הודיעו על הגבלות חדשות • בשלב זה: התחבורה הציבורית תפעל רגיל (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באדר תש"פ | 11.03.20
(צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90. וידאו: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות מוסרים הערב (רביעי) הצהרות לתקשורת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

בתחילת דבריו אמר נתניהו: "יש דבר שמאיים על השמחה של כולנו וזו המגפה העולמית, כך היא הוגדרה הערב. זו מגפה עולמית, היא פוקדת את כל המדינות בצורה קשה יותר. בישראל מצבנו טוב יותר, נקטנו אמצעים רבים אבל האתגר הוא גדול ומשמעותי".

"במשברים אחרים, במתקפות טרור, אנחנו עושים הכל כדי לטפל באיום חיצוני כדי לשנות ככל המעט את שגרת החיים הפנימית. במשבר הזה, אחרי שטיפלנו במעטפת החיצונית וצמצמנו את המערכת החיצונית, אנחנו נאלצים לשנות את שגרת החיים הפנימית כדי להתמודד עם המשבר של הנגיף".

נתניהו קרא לאזרחים "לשנות את שגרת החיים שלכם כדי להתמודד עם האיום החיצוני. להימנע מלחיצת ידיים, לרחוץ את הידיים ולשמור על ההיגיינה האישית".

ראש הממשלה קרא שלא להגיע לאירועים ולא לקיים אירועים שאינם מחויבים. בהמשך הודיע על הגבלת מספר המשתתפים באירועים ל-100 בלבד, למעט חריגים - כפי שיפרסמו בהמשך.

אחרי ראש הממשלה, נאם שר הבריאות יעקב ליצמן, שהיה עדיין עם ספודיק על ראשו, בשל חג הפורים: "אנחנו מתפללים שהשם יעזור, עד היום ברוך השם אף אחד לא מת מהקורונה, ויש אפילו שיפור באדם שהיה במצב קשה בפוריה. אנחנו מקווים שהשם ישלח רפואה, חיסון וכולם יהיו בריאים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר, "אנחנו קוראים לכל האנשים שיש להם חום ותסמינים נשימתיים של קוצר נשימה או שיעול להיכנס לבידוד, זה לא אומר שיש לכם קורונה. זה בשביל לשמור עליכם".

למרת הגבלת ההתקהלויות, וברקע החשש מסגירת הישיבות ותלמודי התורה, הודיע המנכ"ל כי "בתי ספר, בנקודת הזמן הזאת, ימשיכו לעבוד". בנוסף, התחבורה הציבורית ומקומות העבודה ימשיכו לעבוד.

משרד הבריאות הודיע הערב על מקרי קורונה נוספים שאובחנו בארץ, וכך מספר החולים עלה ל-82, מהם שלושה שהחלימו.

מתוך החולים, 71 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 5 בדרכם לאשפוז ו-3 מטופלים בביתם. מרביתם במצב קל, חמישה במצב בינוני ורק אחד במצב קשה.

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות נגיף הקורונה כמגפה כלל עולמית. יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר כי "אי אפשר לומר שכל המדינות יכולות לשנות את כיוון המגפה הזו".

לדבריו, "כל המדינות עדיין יכולות לשנות את מסלולה של המגפה הזאת. אם המדינות יזהו, יבדקו, יטפלו, יבודדו, יעקבו וגייסו את האזרחים שלהן בתגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר