החיידרים יפעלו כרגיל

גדולי התורה: ביטול לימוד של תשב"ר מסוכן יותר מהקורונה

הנחיית משרד הבריאות להפסיק את הלימודים במערכת החינוך לא תיושם בחיידרים הליטאים, כך נודע ל'כיכר השבת', זאת בעקבות הוראתם הברורה של גדולי ישראל - עמם נועצו הערב המנהלים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: הוראת גדולי ישראל לתלמודי התורה לבנים ולבחורי הישיבות, היא להמשיך את סדרי הלימוד כרגיל, למרות החשש הגובר מהתפשטות נגיף הקורונה שגרם להשבתת מערכת החינוך הכללית ורשתות החינוך העצמאי ובני יוסף.

לאור זאת, כל תלמודי התורה המוגדרים כ'מוכר שאינו רשמי', וכמובן תלמודי התורה הפרטיים שאינם מתוקצבים (דוגמת תלמוד תורה תשב"ר), ימשיכו את פעילותם כסדרה.

בציבור הליטאי ההוראה הגורפת של גדולי התורה, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, היא כי "הפסקת לימוד התורה של תינוקות של בית רבן ובחורים בישיבות, מסוכנת יותר מנגיף הקורונה".

בשל כך, כל מנהלי תלמודי התורה שפנו הערב לביתו של מרן שר התורה, קיבלו תשובה ברורה: להמשיך את סדר הלימודים כרגיל.

מנהל חיידר מוכר מסביר ל'כיכר השבת': "המטרה היא מצד אחד להישמע לכללי הזהירות, אך בשום אופן לא לסגור מקומות תורה על מנעול ובריח. בנות זה דבר אחר, אבל בנים זה כמעט 'יהרג ובל יעבור' לבטל לימודים" .

גם בהיכלי הישיבות, כאמור, הכוונה היא לקיים לימודים - "כל עוד לא מגיעים שוטרים לפנות את ההיכל", כהגדרת אחד מראשי הישיבות.

הגר"ש כהן בישיבתו, פורת יוסף

דברים ברוח זו כתב הרב שלום בער סורוצקין, ראש מוסדות עטרת שלמה, במכתב שפרסם לאברכי הכוללים ותלמידי הישיבות, שברשת בראשה הוא עומד.

מכתבו של רש"ב סורוצקין (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר