"קרב על החיים"

נתניהו: "גם הגנים ייסגרו; איסור ההתקהלות - ליותר מ-10 אנשים"

ראש הממשלה הודיע על הגבלות חדשות שיוטלו על האזרחים החל ממחר, כדי לצמצם את התפשטות הקורונה, בהן: איסור על התקהלות 10 אנשים, וסגירת גני ילדים ואולמות; 'אפגש גם עם רבנים' (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הצהרת ראש הממשלה ואנשיו (צילום: לע"מ. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אל בתי הספר והמוסדות להשכלה גבוהה, מצטרפים החל ממחר (ראשון) גני הילדים, מעונות היום, הפעוטונים ואולמות האירועים, שלא יפעלו עד להודעה חדשה, כחלק מהמלחמה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. כמו כן, תיאסר התקהלות של יותר מעשרה בני אדם - כך הודיע הערב ראש הממשלה.

נתניהו אף עדכן: "אפגש מחר עם רבנים בנושא הקורונה. אני בא לשמוע אותם, ומקווה שהם ישמעו גם אותי".

ואלו היו עיקרי דבריו של ראש ממשלת ישראל: "אנחנו בקרב על החיים ועל בריאות הציבור. מנהיגי מדינות בעולם מודים, כי המדיניות הישראלית באשר לנגיף הקורונה הוכחה כאפקטיבית ביותר".

"אנחנו צופים פני עתיד, ומשערים כי שיעור התמותה לא יישאר אפסי, כפי שהוא כעת. ההתייחסות שלנו למחלה הוא כאל אירוע מתגלגל, שכל הזמן לומדים עליו מעמיתינו ברחבי העולם".

"להערכתי, אנחנו יכולים לנצח את הנגיף, אבל זה תלוי בכך שכולנו נסתגל לשגרת חיים חדשה למשך הזמן הדרוש, שיעדה הוא הצלת חיים".

"המלחמה שלנו הוא באויב בתי נראה, וכדי להצליח, כלל האזרחים צריכים לעשות הכל כדי לא להדביק ולא להידבק. בעזרת אמצעים טכנולוגיים נצליח לעקוב אחרי יישום ההוראות, ואחרי מי שיחליט להפר אותן".

"יש להקפיד מאוד על כל הוראות הבידוד, למי שהונחה כך, ועל ההיגיינה - כולל שטיפת ידיים בסבון. גם יש לשמור על מרחק מאחד לשני. אני רואה בתדהמה אנשים שעדיין מתחבקים ומתנשקים באירועים. זה חייב להשתנות!".

"למרות ההגבלות הצפויות, אין שום סיבה להסתערות על המדפים. יש לנו מלאי של אוכל ותרופות. גם שירותי הבנקאות ותחנות הדלק ימשיכו לפעול כרגיל".

"מה כן? כל מה שקשור לפנאי ותרבות (קניונים ומרכזי בילוי) יפסיק לפעול, החל ממחר בבוקר".

אחרי ראש הממשלה דיברו ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ומנכ"ל משרד האוצר. ראש השירותים, פרופ' סיגל סדצקי, עדכנה כאמור כי התקהלויות של יותר מעשרה אנשים לא יהיו יותר, והמנכ"ל שי באב"ד הודיע כי מבוטלת גם פעילותם של גני ילדים, מעונות יום, פעוטונים ואולמות אירועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר