החשש בטלז סטון

יולדת שחלתה בקורונה הופרדה מתינוקה

ביישוב קריית יערים-טלז סטון נערכו עוד 25 בדיקות, מחשש להמשך הידבקות בנגיף: "לפי התוצאות - נדע לאיפה פנינו מועדות" • ב'הדסה' מתארים כיצד טיפלו באישה שנמצאה חולה לאחר שילדה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באדר תש"פ | 16.03.20
ישיבת ההיערכות (צילום: שאולי פישר, דובר המועצה קרית יערים)

במהלך הלילה והבוקר (שני) נערכו ביישוב קריית יערים - טלז סטון, 25 בדיקות לחשש הידבקות בנגיף ה'קורונה' וביישוב מבהירים כי "לפי התוצאות נדע לאיפה פנינו מועדות", כאשר צפויה החמרה בהנחיות לתושבים.

במהלך ישיבת ההיערכות היומית שנערכה בלשכת ראש המועצה יצחק רביץ עם גורמי צבא ומערכת הבריאות, דובר על היערכות וצעדים לבאות, בעקבות גילוי חולה נוסף במהלך הלילה.

כמו כן נשקלו צעדים מחמירים יותר בתיאום עם משרד הבריאות. כרגע, נעשים מאמצים להכניס למעגל הנבדקים כמה שיותר אנשים שנמצאים בבידוד ובאו במגע עם החולים שאותרו ביישוב.

תפילה בבידוד בטלז סטון (ללא קרדיט)

בנוסף, המועצה רכשה 10 טון של ציוד כדי לתת מענה למשפחות מבודדות שנמצאות במצוקה.

כזכור, מוקדם יותר דווח על אישה בת 35 מהישוב שנמצאה חולה, זמן קצר לאחר שילדה את בתה. בכך הגיע מספר החולים בקורונה בישוב החרדי לשבעה.

בבית החולים הדסה עין כרם מתארים: "יולדת בבידוד בית, שידענו מראש, ממד"א, על הגעתה ללידה, נקלטה אתמול כשהובאה עם צירים ובתחילתה של לידה, והתקבלה בבית החולים על ידי צוות מיוחד וממוגן על פי כל הנחיות משרד הבריאות".

"היולדת בת ה-35 נקלטה ישירות אל חדר מבודד ומצויד שהמתין לה בבניין מרוחק ממחלקת היולדות. היא עברה לידה מוצלחת עם שתי מיילדות ממוגנות, בסיומה נשארו היא והתינוק בבידוד מכל מטופלי בית החולים ואף - למרות הקושי - בבידוד זה מזה".

כאן מאושפזת היולדת (צילום: דוברות 'הדסה')

כאמור, במשך היום חזרה תשובה חיובית לבדיקת הקורונה, אותה עברה היולדת מיד בהגעתה, והיא הועברה ליחידת המחלות המתפרצות באופן מסודר וממוגן, כאשר המיילדת שליוותה אותה בלידה נותרה לצידה לאורך כל היום ותמכה בה עד להגעתה למחלקת הבידוד.

"היולדת עטופה באהבה וחום של אנשי הצוות, ובמהלך האשפוז נשלחו אליה תמונות של התינוק הטרי כשהוא עטוף באהבה ותשומת לב בלתי פוסקת, והיא אף מעודכנת טלפונית ישירות על ידי הרופא המטפל בו".

בבית החולים מסכמים: "אין ספק כי אלו ימים לא קלים עבורה, אך החשוב ביותר הוא כי תשוב אל תינוקה כשהיא בריאה ושלמה. יחד, נעבור איתה את הימים המורכבים והמאתגרים".

"האירוע המרגש ויוצא הדופן", מסכם מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, "ממחיש כמה חיונית התקשורת בין צוותי מד"א המגיעים מן השטח לבין הגורמים בהדסה - המתקיימת בשגרה, אך חשובה שבעתיים בימים אלה".

כזכור, במוצאי שבת התברר כי משפחה בישוב קרית יערים, בת 6 נפשות, נדבקה כולה ב'קורונה'. המשפחה הסתובבה בישוב ביום הפורים ויצרה פאניקה גדולה מאוד בין התושבים כאשר מאות רבות נכנסו לבידוד.

ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ מסר אמר: "בשם משרד הבריאות אני פונה ומבקש בכל לשון של בקשה, כל מי ששהה במקומות שפורסמו בימים האחרונים, שיכנס לבידוד ביתי בלי שום הוראת היתר. זה לא משחק, ואנחנו חייבים לקחת ברצינות את הדברים. זו הדרך היחידה למגר את המגיפה. אם ישמר הבידוד ובכלל אם נשמור על הכללים שפרסם משרד הבריאות, נוכל לעצור את המגיפה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר