הופרדו בלידה. האזינו

היולדת מטלז סטון החולה בנגיף: 'תנו לי להחזיק את תינוקי'

תושבת קרית יערים-טלז סטון, הישוב בעל שיעור חולי הקורונה הגבוה ביותר, שגם התגלתה ככזו אחרי שילדה את בנה - מתקשה לעכל את העובדה כי הוא לא איתה בשל הבידוד ההכרחי • האזינו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האזינו ליולדת הכאובה (מתוך 'נכון להבוקר', גל"צ. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, Hadas Parush/Flash90)

בתחילת השבוע נודע, כי החולה השמינית בקורונה מהישוב החרדי טלז סטון, היא אישה בת 35 שזמן קצר אחרי שילדה את בנה בבית החולים התברר כי נדבקה בנגיף, ובשל כך הופרדה ממנו מיד; היום (שלישי) היא מתארת לראשונה את הקושי העצום אותו היא חווה - ומבקשת שינוי - כשברקע בשורה טובה אחת לפחות: תוצאות הבדיקה לשלושת ילדיה האחרים הגיעו, והן שליליות.

בראיון לגלי צה"ל, סיפרה היולדת, רוני שמה, איך זה להיות האישה הראשונה בישראל שיולדת תחת מגבלות הבידוד - ההכרחי בעקבות גילוי נגיף הקורונה בגופה. "מהרגע שהבנתי שנחשפתי לחולים מאומתים ועד ללידה, אמרתי שהכל יהיה בסדר, ובכל מקרה לא יצאתי מהבית", תיארה למגיש 'נכון להבוקר' ישי שנרב.

"במוצאי שבת הגיעה הבשורה שטלטלה אותי: הם כולם נדבקו, הורים וחמישה ילדים. מיד באותו רגע התקשרתי למד"א, ואמרתי שאני מתחננת שיבואו לבדוק אותנו, כי אני בחודש תשיעי".

יום למחרת, כך מתברר, פונתה רוני באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם, כשהיא ללא ליווי - פרט לצוות רפואי שהיה ממוגן בחליפות. "הורידו אותי צוות שלם, ומריצים אותך שמה עם מאבטחים מקדימה ואז הגענו לחדר ניתוח ישן כזה (שהוסב לחדר לידה)", תיארה.

ובאשר להליך הלידה עצמו: "ביחד בנינו את החדר... כאילו, היה שם ציוד, אבל אתה יודע, זו פעם ראשונה, ופתאום הרבה דברים לא עובדים והרבה דברים לא ברורים, והמיילדות בעצמן עם החליפות האלו... גם אני כמובן עם מסכה כל הלידה".

'ברגע שהתינוק נולד, ראיתי אותו כמה שניות, הספקתי לקחת שתי תמונות ולקחו אותו ממני מיד החוצה. אפס מגע! מאז הוא נמצא בפגיה ומטופל באופן צמוד. הפחד היה שמכמה שניות שהוא היה איתי, הוא נדבק מהאוויר, אבל ברוך השם זה לא קרה".

"רק תתנו לי להחזיק אותו, אני מקווה שיימצא לזה פתרון", סיימה רוני בתחינה, לאור העובדה שגם את הזמן הקרוב היא ותינוקה צפויים להעביר בנפרד, במסגרת הבידוד הכפוי.

בתוך כך, כאמור, מתברר כי הגיעו תשובות שליליות מבדיקת הימצאות נגיף הקורונה בגופם של שלושת הילדים האחרים של היולדת - כך לפי הודעת דוברות של מועצת קרית יערים-טלז סטון.

האזינו לראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר