יוזמה בעיר החרדית

האברכים מתגייסים לעזרה: בגלל התפרצות הקורונה

אישה חרדית נטלה יוזמה ופתחה קבוצת וואטספ בשם 'העיר מתגייסת', שנועדה לנצל את הפסקת לימודיהם של אברכים רבים - בגלל המצב הבריאותי - לחסד שכעת נזקקים לו מאוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Roy Alima/Flash90)

'מודיעין עילית מתגייסת' - זהו שמה של קבוצת וואטספ שנפתחה בימים האחרונים על ידי תושבת העיר מודיעין עילית, במטרה לסייע לאנשים רבים הנמצאים בבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה.

האישה, מירי טביוביץ', החליטה לנצל את העובדה כי אברכים ומשפחות בעיר ללא תעסוקה מלאה, בשל הוראת משרד הבריאות שסגרה 'כוללים' ומקומות עבודה, כדי לנסות ולמלא את זמנם הפנוי בעשיית חסד, שנדרש כעת עוד יותר מתמיד.

מעבר לעזרה ממוקדת המגיעה עד לבתים, למי שצריך אותה, על ידי 'רכזי בניינים' שמונו לשם כך, הוקם קו מידע טלפוני, להשארת בקשות או הצעות הירתמות למעשי חסד רבים מספור. כמו כן, לקו ולכתובת המייל שלו מגיעות פניות בבקשה למידע: החל מזכויות ב'ביטוח לאומי' ועד דפי עבודה לתעסוקת ילדים.

בנוסף, אמהות חרדות שתהו כיצד להסביר את המצב המורכב והמלחיץ, הובילו להפקת סרטון הסברה מיוחד עבור הילדים הרבים המהווים אחוז עצום מאוכלוסיית העיר החרדית.

ה'חפ"ק'. מכאן יוצאות רוב הפעילויות (באדיבות המצלם)

"הענין הוא גם לעבור בגדול על התכנים הכלליים ולהתאים אותם לאוכלוסיה פה", מסבירה היזמית ל'כיכר השבת', "וכן להנגיש מידע חשוב שמסוננות ממנו כמויות ה'פייק ניוז' המזיק שרץ בכל מקום".

בשלב מסוים הופצו בעיר שמועות סותרות באשר להפעלת המקוואות בעיר, ובשל כך פנו מתנדבים במוקד לרב אפרים רוטשילד, הרב המקומי המוסמך לענין זה, וחזרו ממנו עם הוראות ברורות, שנמסרו בדיסקרטיות למי שנדרש להן.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במהלך הפעלת קו המידע, נתקלה היזמית בבעיה: היו מי שרמזו לה כי בעיר שכזו לא מתאים שאישה תקריין בקולה את ההודעות, ואכן הושג לבסוף גבר שיעשה זאת.

כמו כן, כתובת המייל של המיזם היא מספר טלפון, משום שמרבית האברכים במודיעין עילית אינם יודעים לכתוב באנגלית. תופעה אחרת, שחזרה על עצמה, היא בקשה של אברכים לא לפרסם את מספר הטלפון דרכו הם חברים בקבוצת הוואטספ הייעודית, כי כך יגלו שיש להם וואטספ (המותקן במכשיר טלפון שאינו 'כשר').

"המטרה של המיזם הוא לתת מענה כמה שיותר ברמת המיקרו", מסכמת גב' טביוביץ' (שמפעילה את המוקד בשיתוף פעולה עם ארגוני החסד בעיר), וכבר שנים רבות פועלת, גם מאחורי הקלעים, בקידום "מיזמים קהילתיים והתנדבותיים למגזר החרדי על טהרת הקודש", כהגדרתה.

פרסום המיזם ההתנדבותי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר