תחקיר 'כיכר'

סכנה במקוה: לא תמיד 'וירוס לא עובר במים'

גם אתם שמעתם שנגיף הקורונה לא מדביק במים? מתברר שמדובר רק במים מטופלים - אך במים שאין בהם את הכמות הנכונה של הכלור, הנגיף עובר ועלול חלילה להדביק (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Uri Lenz/FLASH90)

לפי הנחיות משרד הבריאות, כפי שפורסמו על ידי משרד הדתות, אין איסור ללכת לטבול במקווה, גם בימים אלו בהם מחילים הגבלות שונות על מנת למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

הרשויות קבעו מספר כללים והנה הם לפניכם: שהות של עד 10 אנשים באזור ההמתנה ובתנאי שמתאפשר מרחק של 2 מטר מאדם לאדם, ורק אדם אחד באזור הטבילה.

בנוסף הודיעו כי מותר לטבול רק בבור שיש בו כמות כלור במים על פי תקן משרד הבריאות - אך האם המקוואות בישראל עומדות בתקן?

בימים הקרובים, נפרסם ב'כיכר השבת' תוצאות מדאיגות של בדיקה מדגמית שנערכו בעשרות מקוואות ברחבי הארץ, באזורים חרדיים ושאינם, מהם עולה כי במרבית המקוואות, הכלור במקווה אינו עומד בתקן הנדרש.

אם גם אתם שמעתם כי אין כל בעיה בטבילה במקווה, שכן ה'וירוס אינו עובר במים', נאלץ רק לספר לכם את החצי השני של המשפט. הכלל נכון רק במים שמטופלים נכון.

הסכנה במקווה: הפרופסור מסביר באולפן 'כיכר'

במים שאינם מטופלים נכון, כמו לדוגמה מקווה שהמים לא הוחלפו כבר מספר ימים, או שיש בו כמות גבוהה מידי או נמוכה מידי של כלור - המים מזוהמים ועלולים חלילה להדביק את האנשים הטובלים בו, אם היה חולה קורונה במקווה.

ארגון ה-CDC (הרשות הפדרלית האמריקאית לבריאות הציבור) פרסם כי אין עדויות על הדבקה באמצעות בריכות שחייה. גם בישראל, גורמי הרפואה מסכימים כי הוירוס אינו עובר במים.

משרד הבריאות הודיע כי "עד כה אין עדות עד כה לגבי הישרדותו של נגיף קורונה במים. הנגיף מושמד במהירות במגע עם חומרי חיטוי כגון כלור".

אך מנהלת שירות הבריאות של אירלנד, אמרה כי: "וירוס הקורונה אינו יכול לעבור בבריכות השחייה וזאת בתנאי שמערכות הכלור עובדות כראוי".

אך האם המקוואות בישראל מחוטאות בצורה נכונה? כאמור, הבדיקות המדגמיות שיפורסמו בימים הקרובים, מעלים ספק רב בכך. לא כי לא מכניסים כלור למים, אלא בשל שיטת העבודה.

בניגוד לבריכות השחייה, בהם, לפחות ברובם המוחלט, יש מערכות דיגיטליות הבודקות את המים בכל מספר דקות ולפי זה מוסיפים את חומרי החיטוי, במקוואות - מוסיפים את הכלור בצורה ידנית.

כתוצאה מכך, לעיתים יש כמות גבוהה מידי של כלור בבור הטבילה, ולעיתים הכמות נמוכה מידי. אז מה עושים? רבנים רבים, בהם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, האדמו"ר מקרלין ורבים נוספים כבר הכריעו שאסור לטבול בימים אלו.

חסידים רבים אחרים כן יילכו גם בערב השבת הנוכחית, ויסתמכו על הנחיות משרד הבריאות ועל הבטחת הבעל שם טוב, שהוא לוקח אחריות שאיש לא יינזק מטבילה אחת במקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר