חזרו מארה"ב

הנגיף מכה במגזר החרדי: עשרות חסידי חב"ד חלו בקורונה

הלם בירושלים: עשרות חסידי חב"ד שחזרו מארה"ב נחשפו כחולים בנגיף הקורונה • מאות ישלחו לבידוד • ביקורת: ידעו על מצבם לפני עלייתם לטיסה • החסידים: "מאשימים אותנו בשקר" (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במלון דן ירושלים שבו שוהים הנערים החב"דיים ששבו מניו יורק התגלו מעל 60 חולים בנגיף הקורונה מתוך כ-110 נערים שהוטסו מארה"ב לאחר התפרצות הנגיף. הערב (ראשון) פונו החולים לביה"ח שמואל הרופא, כך על פי הדיווח ב-N12.

במהלך השבוע האחרון עלו טענות, כי הנערים הסתירו מפני הרשויות את העובדה שהם חולים ככל הנראה בנגיף הקורונה, זאת כדי שיוטסו לישראל בחזרה.

‏אחד החב״דניקים ששבו מניו יורק זעם על ההאשמות וכתב: "לא הוגן שמאשימים אותנו בשקר. גם אנחנו אזרחים שומרי חוק ככל אזרחי ישראל ושבנו ארצה כשהמצב בארה"ב החל להידרדר. הנסיון לטעון ששיקרנו הוא הוצאת לעז. איש מאיתנו לא הרגיש תסמינים ולא נפגש עם חולה קורונה מאומת. אנחנו לא שונים משאר החוזרים מחו"ל".

כזכור, במבצע מיוחד הוחזרו ארצה בחורי חב"ד שהיו בשנת לימוד במרכז חב"ד העולמי בקראון הייטס, והם הוכנסו לבידוד מיידי עם הגעתם ארצה בעקבות חשש כי כל השבים מישיבת חב"ד בקראון הייטס היו במגע או נחשפו לנשאי נגיף קורונה, שקלו במשרד הבריאות איך להתייחס אליהם והתברר כי החשש היה מוצדק.

בתחילה הורה משרד הבריאות שכל הבחורים ייכנסו לבידוד בביתם, אך בתום הערכת מצב מחודשת, בשלב מסוים, אפילו נשקלה האפשרות לא לעלות אותם למטוס לישראל, כך שהטיסה עוכבה בניו יורק, עד שהתקבלה ההחלטה להכניס את הבחורים השבים לבידוד מחוץ לביתם.

את פני הבחורים קיבלו אוטובוסים מיוחדים, בהם יש בידוד מוחלט בין הנהג לנוסעים, שעשו את דרכם ל- מלון דן בירושלים. כך, לראשונה, הכניסו לבידוד בבית מלון לא רק חולים רשמים בקורונה, אלא גם אנשים החייבים בבידוד ביתי.

ממשרד הביטחון שמטפל במלוניות נמסר הערב, "בשבוע שעבר שוכנו במלון דן בירושלים 114 אנשים שהגיעו מארה״ב עם חשש לנשיאת נגיף הקורונה. בתום בדיקה רפואית, 65 מהשוהים התגלו הערב (א׳) כחולים בנגיף. בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט כי הנ״ל יועברו בשלב זה לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא".

"41 שוהים יישארו כעת במלון, שישמש בשלב זה לטיפול במקרים מיוחדים ולא לאשפוז חולים. לגבי 8 מהשוהים טרם התקבלה תוצאת הבדיקה. עם קבלת התוצאות, תתקבל החלטה בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר