מגיפת ה'קורונה'

הגר"ח קנייבסקי: היה הרבה ביטול תורה; בערב ר"ח - לצום חצי יום

בעקבות מגיפת ה'קורונה' המתפשטת בישראל, אומר מרן רבי חיים קנייבסקי כי בשנה האחרונה היה הרבה ביטול תורה וקורא לציבור לצום חצי יום, ביום רביעי - ערב ראש חדש • המכתב המלא (חרדים)

מרן רבי חיים קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

לאור התפשטות מגיפת ה'קורונה', בארץ ובעולם, קורא מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לציבור לצום חצי יום, ביום רביעי הקרוב, ערב ראש חודש.

הגר"ח, מסביר בפתח מכתבו המיוחד כי "בשנה האחרונה היה הרבה ביטול תורה בעוונותינו הרבים", ככל הנראה בשל שלוש מערכות הבחירות שנכפו עלינו, בשנה החולפת, ובעקבות כך קורא "לכל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו ולהשתדל להרבות בלימוד התורה".

שר התורה מוסיף ומבטיח במכתבו, המתפרסם הבוקר (שני) ב'יד נאמן', כי בכוחה של התורה "להגן ולהציל מכל מרעין בישין".

חיים ולדר במבט מקורי על הכאוס הבריאותי - למען הילדים

להלן המכתב המלא:

"בס"ד כ"ז אדר תש"פ

"אמרינן ביבמות, ס"ג א', אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, והנה בשנה האחרונה היה הרבה ביטול תורה בעוונותינו הרבים, לכן על כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו ולהשתדל להרבות בלימוד התורה, ובכוחה להגן ולהציל מכל מרעין בישין, כדאי' בסוטה כ"א א'.

"עוד היו מייעצים לעת הזאת להתענות בערב ראש חודש ניסן חצי יום ולהתפלל תפילת יו"כ קטן, ועיקר התענית הוא התפילה, והקב"ה יאזין לשוועתנו ויאמר לצרתנו די וישלח רפואה שלימה במהרה לכל חולי עמך ישראל.

"הרוצה להתענות כל היום או חצי יום יזכור לקבל התענית ביום שלישי הבעל"ט בתפילת המנחה ויוכל לומר עננו במנחה ביום רביעי, בדיעבד אפשר לקבל עד הלילה, ויש מתירין גם בלילה.

"המתענה חצי יום בלי קבלה אינו יכול לומר עננו, אבל יש גם בזה זכות.

"אפשר לומר בשעת קבלה "בלי נדר" או עד שארצה [אך אם לא יתענה עד אחרי תפילת המנחה לא יאמר עננו].

"ואב הרחמים ויאמר למלאך המשחית די במהרה.

"חיים קניבסקי".

בתוך כך, הבוקר כתב הראשון לציון הגרש"מ עמאר מכתב בו הוא גם קורא לקבוע את יום רביעי כיום תפילה וצום. במכתבו, כתב הרב כי "ואם בכל הזמנים כך, בעת ובעונה הזאת על אחת כמה וכמה. ואם בכל ר"ח כך, בערב ר"ח ניסן שהוא ראש חודשים ראשון הוא לכל חודשי שנה בוודאי ובוודאי שצריכים להקהל כל בעלי נפש ליום צום ועצרה ותפילה ותשובה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה".

"ועל כן אנו קוראים", כותב הגר"ש, "לכל מי שיכול לקבוע תענית ביום רביעי הבא עלינו לטובה כ"ט אדר שהוא ערב ראש חודש ניסן יקבלו התענית מיום שלישי כ"ח באדר בתפילת המנחה בנוסח הידוע וכתוב בסידורים. ומי שקשה עליו התענית יקבל עליו תענית דיבור באותו היום. ויתאספו כל המניניים מנין, מנין לבדו במנחה של יום רביעי ויתפללו מנחה שעה וחצי לפני הזמן. ואם יש עשרה מתענים יוציאו ספר תורה ויקראו ויחל משה".

יצוין כיגם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו יצא השבוע בקריאה לקבוע את ערב ראש חודש ניסן כיום צום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר