'כל אחד - בביתו'

גדולי הדור קוראים יחדיו ליום תפילה עולמי: "שיוסר כל נגע"

חברי מועצות גדולי חכמי התורה בישראל ובארה"ב, קובעים את מחר - יום רביעי, ערב ראש חודש ניסן - ל'יום תפילה וזעקה עולמי', בתחינה משותפת לעצירת המשך התפשטות הקורונה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ישיבה משותפת של ה'מועצות'. ארכיון (צילום: שלומי כהן)

כל מועצות גדולי וחכמי התורה, בישראל ובארה"ב, יוצאים היום בקריאה משותפת ונדירה, לקבוע את יום רביעי הקרוב (מחר), ערב ראש חודש ניסן, ליום תפילה וזעקה עולמי לקב"ה, בתפילה לעצירת התפשטות מגיפת הקורונה. קריאה זהה משמיעים רבני בד"ץ 'העדה החרדית' והתאחדות הרבנים הקנאית 'דארצות הברית וקנדה".

תחת הכותרת "קול קורא אל אחינו בני ישראל עם ד' עורו והתעוררו וקראו אל ד'", כותבים גדולי ישראל במכתבם המשותף: "בהלת הנגיף ניכרת בימים אלו בחוצות ערים ובעולם כולו, לבבות מגלים חרדה כאשר אין איש יודע מה ילד יום וזו שעה ראויה ליתן לפחד ולחששות ליישר עקמומיות שבלב לראות ולהבין כי משמים דורשים מאתנו להתעורר בתשובה ויבחן כל אחד בדקי ביתו וישוב אל ד' כי חנון הוא ומרבה לסלוח".

"וכבר פסק הרמב"ם ז"ל בהלכות תענית מצוה עשה מן התורה 'לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור ודב רזה מדרכי תשובה הוא שבזמן שתבוא צרה יצעקו ויזעקו עליה ויריעו וידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להם… אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם ארע לנו… הרי זו אכזריות וכו'".

מנהיגי הדור ממשיכים וכותבים,י בעקבות כך, כי "לעת הזאת קוראים אנו לאחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם עם ד' חזקו ונתחזקה באמונה ובביטחון בהשם יתברך, אשר מאתו לא תצא הרעה ולצפות לישועתו. אין כוחנו אלא בנקיטת אומנות אבותינו מדור דורים, אחים יקרים, צו השעה להתלכד ולהתאחד כאיש אחד בלב אחד ליום תפילה עולמי, אנשים נשים וטף בכל ארץ וארץ, כל אחד ואחד בביתו ובמעונו, שיסיר מאתנו כל נגע ומחלה ח"ו ואך טוב וחסד ירדפוני".

קביעת יום התפילה, היא כאמור "ביום רביעי כ"ט באדר ערב ראש חודש ניסן בשעה 5:30 בערב בדיוק לפי שעון ישראל, לאמירת פרקי תהילים י"ג, כ', צ"א, קי"ב, ק"כ, קכ"א, קכ"ז, ק"ל. תחינת אבינו מלכינו ואחינו כל בית ישראל. קבלת עול מלכות שמים עולמית בשעה 6:00 בערב בדיוק לפי שעון ישראל".

"אמנם אין התשובה יוצאת רק מדבורינו אלא ממעשינו. נשובה אל ד' בחזקה נטיב דרכנו, בין אדם למקום, בין אדם לחברו, נתרחק מלשון הרע ומחלוקת ורכילות, נתרחק מכלי הטכנולוגיה המשחיתים את הנפש, נרבה באהבת הבריות, נראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונם, נתחזק בתורה ויר"ש ובקיום המצוות, לעובדו בשמחה ובטוב לבב, נתגבר בתפילה ובתחנונים והשם יתברך ישמע שוועתנו ולא יטוש ד' עמו וירחם שארית נחלתו".

מרנן ןרבנן, ממועצות גדולי וחכמי התורה של דגל התורה, אגודת ישראל, ש"ס וארה"ב, מסיימים בברכה: "והכל יתברכו בבריות גופא ונהורא מעליא לאורך ימים ושנים ונזכה לחוג את חג הפסח הבעל"ט בדיצה וחדוה ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים אמן כן יהיה רצון".

הגר"א וויס על ההנהגה הראויה בשעת מגפה (צילום: באדיבות 'קול הלשון')

על פי ההוראות, המניינים שיתקיימו בבתי כנסת יהיו בהתאם למגבלות, עד 10 אנשים בלבד, כאשר יישמר על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. ברוב המקומות, בהם לא ייערכו תפילות בבתי כנסת, המתפללים יצטרפו מבתיהם בשעה 17:30 - לאמירת תהלים, ובשעה 18:00 ל'קבלת עול מלכות שמים'.

כאמור, גם ההנהגה הרבית של חוגי הקנאים, 'העדה החרדית' בישראל ו'התאחדות הרבנים' בארה"ב וקנדה, חתמו על קריאה דומה הקובעת את ערב ראש חודש ניסן, מחר, ל'יום תפילה עולמי' לעצירת התפרצות מגפת הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר