טהרת המשפחה

הרב אופיר מלכה: אין שום חשש לטבול במקווה

בשיחה שמעניק ל'כיכר השבת' הגאון רבי אופיר מלכה, במענה לשאלות הגולשים בכל ההקשרים ההלכתיים של הנגיף, מרגיע הרב את החששות • 'שו"ת קורונה', החלק הראשון. צפו (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

הגאון רבי אופיר מלכה, מגדולי הפוסקים הספרדים ומחבר סדרת הספרים 'הליכות שבת', 'הליכות מועד' ו'הליכות ברכות', ראש בית ההוראה 'הלכה למעשה', התארח באולפן 'כיכר השבת' וענה על עשרות השאלות שנבחרו, מבין המאות שנשלחו בימים האחרונים בהשפעת נגיף הקורונה.

תוכניות השו"ת עם הגר"א מלכה, בהגשת ישי כהן, ישודרו במהלך שלושת הימים הקרובים. הערב תשודר תוכנית שתעסוק ב'הלכות קורונה' והמסתעף להן, מחר התוכנית תעסוק בנושא תפילה במנין בימים אלו וביום חמישי תשודר תוכנית שתעסוק בתשלום לגנים, תלמודי תורה, ישיבות ובתי ספר, וכן שאלות כלליות.

בתוכנית שתשודר הערב התייחס הגר"א מלכה לנושא מקוואות 'טהרת המשפחה', ואמר: "אין סכנה בטבילה במקווה. ישנה הוראה של הרבנות הראשית: כל עשרים טבילות - להחליף את המים".

"אין שום חשש, ואפשר לכתחילה לטבול. אנחנו נמצאים במצב לחוץ, אבל צריך להירגע. אנחנו בנים של בורא עולם, הוא שמר, ישמור ושומר עלינו".

הרב הוסיף וניסה להרגיע: "לא צריך להילחץ. אפשר לטבול. יש נשים שיש להן יותר פחדים; אחת כזו -שתלך לטבול ראשונה, כל יום מחליפים את המים. בוודאות. כאמור, ברמת העיקרון, לא צריך לחשוש בכלל".

צפו בדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר