פרסום ראשון

החתונה בבית הקברות: אחד מהחוגגים התברר כחולה קורונה

רבים ממשתתפי החתונה שחופתה נערכה בבית קברות, כ'סגולה לעצירת מגפה', נאלצים בשעות האחרונות להיכנס לבידוד, לאחר שאחד מהנוכחים התברר כחולה בקורונה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
החופה בבית הקברות (צילום: אליהו במברגר. וידאו: א. ב, קבוצת 'מדברים תקשורת')

פרסום ראשון: אחד ממשתתפי החתונה שחופתה נערכה בשבוע שעבר בבית העלמין בבני ברק, התגלה כחולה בקורונה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי החל מאמש מקבלים עשרות חרדים שיחת טלפון דחופה ממשרד הבריאות, בה נמסרת הוראה כי עליהם להיכנס לבידוד - כולם מאותה הסיבה: היו באירוע בו שהה אדם שלקה בנגיף.

האירוע המדובר הוא כאמור החתונה שנערכה לפני שבוע, שהתמונות ממנה זכו לפרסום רב, משום שבני הזוג נכנסו מתחת לחופה שמוקמה ב... בית הקברות.

משפחות בעלי השמחה עשו זאת, כך דווח, בהמלצתו של רבם הגר"מ גרוס, שנסמך בכך על המסופר ב'פנקס' של חברא-קדישא 'פרושים', כי במגפה שהכתה בשנת תרס"ה בילדי העדה התימנית בירושלים, נערכה "חופה של ב' תימנים על הר הזיתים, לסגולה של עצירת מחלה".

"מדובר בשילוב של קיום מצוות צדקה, כאשר משיאים יתום ויתומה עניים, ועושים את זה בבית הקברות", מוסבר בהרחבה בספר 'אוצר כל מנהגי', "על מנת להראות לאנשים שאין להם מה לדאוג מן הקבר; אדרבה, כולם ששים במחול בבית הקברות, ועל ידי שמורידים את הפחד מפני המגפה - ניצולים ממנה".

הגר"מ גרוס בחופה הנדירה

זמן קצר לאחר החתונה בבית העלמין בבני ברק, מתברר כעת, חש אחד החוגגים ברע, נבדק מקורונה ונמצא אתמול (רביעי) 'חיובי'.

בעקבות כך נאלצים רבים מהנוכחים באירוע המשמח, בו הם שימחו חתן יתום וכלתו, להיכנס לבידוד מוחלט לפי הנחיות משרד הבריאות ולהיבדק אף הם, תוך תקווה שלא נדבקו מהחולה שרקד לצידם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר