'כחול לבן' - הסוף

התרגיל של נתניהו הצליח: לפיד וגנץ נפרדים

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד נפרד בזעם ממפלגת 'כחול לבן', המשותפת לו ולחברי 'חוסן לישראל' של בני גנץ, בעקבות הסיכום המפתיע של האחרון עם נתניהו. לפיד ויעלון הגישו בקשת פיצול רשמית (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בניסן תש"פ | 26.03.20
בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: תומר נויברג והדס פרוש - פלאש 90)

דרמה פוליטית: מפלגת כחול לבן מתפרקת. ההצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת החדש הובילה לזעזועים במערכת הפוליטית, כאלה המפרקים את מפלגת כחול לבן. כעת נראה, שגנץ חובר לממשלת חירום עם נתניהו, בעוד "עמיתו" לפיד ישמש כיו"ר האופוזיציה.

יאיר לפיד אף העביר מסר לחבריו ל'יש עתיד', בו תקף: "בני החליט לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של ביבי. אין דרך להבין את זה".

דקות קודם לכן עזב יאיר לפיד, עם הח"כים של סיעתו, את קבוצת הוואטסאפ של 'כחול לבן', לקראת פירוק סופי של המפלגה, זאת בשל החלטת היו"ר בני גנץ להתמודד לתפקיד יו"ר הכנסת בניגוד לעמדת לפיד ותוך תיאום מלא עם ראש הממשלה נתניהו.

"חברים, שאו ברכה. אני עוזב את הקבוצה. מאחל לכם בריאות", כתב לפיד לחברי 'חוסן לישראל' של גנץ, בעת שפרש בזעם מהקבוצה.

הנהגת מפלגת כחול לבן, מעט לאחר שהושקה. ארכיון (צילום: שריה דיאמנט)

כזכור, מוקדם יותר הגיש גנץ את מועמדותו לתפקיד יו"ר הכנסת למזכירות המשכן, חרף ההתנגדות של חלק מחבריו להנהגת המפלגה, ובמערכת הפוליטית נערכים כעת להקמת ממשלת אחדות, אליה ייכנסו גנץ וחבריו לסיעת 'חוסן לישראל' - ללא 'יש עתיד'.

כמו כן, הצלע השלישית של 'כחול לבן', מפלגת תל"ם, צפויה להתפצל, כאשר היו"ר משה (בוגי) יעלון יישאר מחוץ לממשלה, בעוד חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל כן מעוניינים להיכנס.

כחלק מההתפתחויות הדרמטיות הללו, בשיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי יהדות התורה, סוכם כי הסיעה תתמוך במועמדותו של גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת.

במסגרת חלוקת התיקים המסתמנת, בהרכבת 'ממשלת החירום' הקרובה, נראה כי תיק המשפטים, יופקד בידיו של חילי טרופר מ'חוסן לישראל', כאשר את תיק החוץ יחזיק גנץ, והתיק לביטחון פנים צפוי להישאר בידי גוש הימין. עוד הסכימו הצדדים, כי פרקליט המדינה הקבוע ימונה בהסכמת שני הצדדים.

בכיר ביהדות התורה אומר ל'כיכר השבת': "לא נסתפק בשימור התפקידים הקיימים - תיק הבריאות וועדת הכספים - ונדרוש גם את תיקי השיכון והרווחה, כיאה למפלגה בת שבעה מנדטים".

בראשות האופוזיציה יעמוד ח"כ יאיר לפיד יו"ר יש עתיד, ומי שעוד מסתמן כחברי אופוזיציה הם אנשי ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת והעבודה-מרצ.

(צילום מסך. מתוך הטוויטר של עמית סגל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר