דרמת 'ממשלת החירום'

החרדים מרוצים מ'ממשלת חירום'; השמאל: "זה יום שחור"

במפלגות החרדיות מביעים סיפוק מהתפרקותה של כחול לבן לטובת הקמת ממשלת חירום עם נתניהו וגנץ, בעוד חברי השמאל והרשימה הערבית מתחרים ביניהם בהטחת כינויי גנאי ב'בגידת' גנץ (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בניסן תש"פ | 26.03.20
יו"ר יהדות התורה עם גנץ, לפני שעה קלה (צילום: ערוץ הכנסת. תמונות: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

הדרמה הפוליטית: החלטת יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ להעמיד את עצמו לתפקיד יו"ר הכנסת, בדרך לחבירתו ל'ממשלת חירום' בראשות בנימין נתניהו, תוך פיצול מפלגתו כחול לבן, מעוררת סיפוק בגוש הימין-חרדים וכעס ותסכול רב בגוש השמאל בראשו הוא עמד עד כה.

תחילה להתפתחויות האחרונות: בכיר 'כחול לבן' ח"כ גבי אשכנזי מביע תמיכה בצעדיו של גנץ, ואומר: "המדינה נמצאת בתקופת משבר לאומי, מהקשים ביותר שידענו. משבר קשה, דורש הכרעות קשות. אנחנו משרתי ציבור, שירתנו את הציבור כל חיינו. לא יכולנו בתקופה הזו לעמוד מנגד. בעת הזו אזרחי ישראל זקוקים לממשלת חירום לאומית".

אחר הצהרים בחרה מליאת הכנסת בח"כ בני גנץ ליו"ר הכנסת -23. גנץ, שהיה הח"כ היחיד שהגיש את מועמדותו, זכה לתמיכתם של 74 חברי כנסת לעומת 18 מתנגדים.

מיד לאחר בחירתו, קיבל ח"כ גנץ את פטיש היו"ר מח"כ עמיר פרץ, היו"ר הזמני, התיישב על כס היו"ר ונשא נאום, בתוכו אמר: "אני מבקש מכאן לפנות לכל שותפיי הפוליטיים. אלו אינם ימים רגילים והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן, בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית".

מעט קודם לכן, במהלך ההצבעה במליאה, ניגשו לגנץ ראשי יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, ובירכו אותו לשלום.

נתניהו. נכנס להצביע בעד גנץ

יו"ר 'ימינה', שר הביטחון נפתלי בנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את בני גנץ על הצעד האמיץ של כניסה לממשלת אחדות בראשות נתניהו. זה הדבר הנכון לישראל בעת חירום זו".

"הדיווחים על שיח תיקים הם פייק ניוז מוחלט. ראש הממשלה או מי מטעמו לא דיברו איתי או עם מישהו מטעמי על כלום", הכחיש בנט כמה מהדיווחים בתקשורת על העברת התיק שבידיו לגבי אשכנזי מ'כחול לבן'.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב מוקדם יותר: "נראה שסוף סוף גנץ מפתח עמוד שדרה, מתנתק מלפיתת החנק של לפיד ויעלון ומתחיל לנהוג באחריות לאומית". לאחר בקשת הפירוק של לפיד ויעלון, הוא הוסיף: "ברוך דיין האמת".

מנגד, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כתב: "המלצנו על גנץ כדי שיהיה ראש ממשלה, לא כדי שיהיה תחת ביבי או שיעשו סיבוב על הכנסת כאמצעי לדיל עם הליכוד".

בנאום במליאת הכנסת הוסיף הורוביץ: "גנץ הפך למשת"פ של הנאשם מבלפור. כניסה לממשלת נתניהו היא יריקה בפרצופם של מצביעי כחול לבן וגוש המרכז שמאל כולו". הוא הבהיר כי יתנגד לבחירתו של גנץ לתפקיד.

גם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) תקפה במליאת הכנסת את יו"ר כחול לבן, ואמרה: ''‫גנץ רימה והוליך שולל מליוני מצביעים שרצו ממשלה אחרת. במקום ראש ממשלה בחרת לשים את עצמך כשטיח של נאשם בשוחד, מסית וגזען. אנחנו המומים מעומק הרמייה והחרפה שהמטת היום, לא רק על מליוני מצביעים שחברו למען אלטרנטיבה, אלא על הפוליטיקה הישראלית כולה ועל מדינת ישראל".

עמיתיה לסיעה הוסיפו ותקפו אף הם. יאיר גולן אמר כי "גנץ היה התקווה של המחנה הליברלי, ומעל באמונם של מצביעיו", חברת הכנסת מירב מיכאלי אמרה כי לא תשתתף בהצבעה על בחירת היו"ר.

כצפוי, הרשימה הערבית המשותפת הודיעה אף היא כי תתנגד לבחירת גנץ, וח"כ אחמד טיבי אמר מעל דוכן הכנסת כי חבירת גנץ לנתניהו היא "יום שחור משחור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר