למרות מגיפת ה'קורונה'

סכנה! המקוואות שהמשיכו לפעול - כרגיל • רשימה שחורה

למרות ההנחיות האוסרות לפתוח מקוואות לגברים והסכנה האדירה לחיי אדם של רבים בציבור החרדי - בירושלים, בבני ברק, במודיעין עילית בביתר עילית, ובאשדוד - יש מקוואות שפעלו כרגיל (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כניסה למקווה. ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מספר ימים לאחר ההנחיה החדשה שפורסמה על ידי המשרד לשירותי דת, לפיה אסורה הטבילה במקוואות לגברים - בשל החשש מהידבקות המונית והפצת נגיף ה'קורונה', נראה שההנחיה בחלק מהמקומות אינה מיושמת בשטח - תוך המשך סיכון עצום של מרבית בני הציבור החרדי, שמקפיד לשמור על ההנחיות.

מלבד כמה חסידויות שאכן סגרו את שערי המקוואות עד להודעה חדשה, מקוואות רבות פעלו ביום שישי האחרון באין מפריע. מבדיקת 'כיכר השבת' בערים ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית, אשדוד ועוד עולה כי בכל עיר פעלו מקוואות ללא הפרעה, ובחלק מהמקוואות המשטרה אף ביקרה במקום - אך הפעילות במקום לא הופסקה.

בירושלים נצפו אנשים רבים נכנסים למקווה של חסידי בעלזא בבניין בית המדרש הגדול בקרית בעלזא, ולמרות שהמשטרה הגיעה למקום, הפעילות לא נעצרה.

בנוסף, פעלו בירושלים מקוואות של חסידות סאטמר ברחוב יואל וברחוב עזרת תורה, והמקווה המרכזי בשכונת מאה שערים.

סגירת המקווה של 'נשכיז' באשדוד

יצויין כי המקווה המרכזי בבניין זופניק ברחוב שטראוס בעיר, בו טובלים מידי ערב שבת מאות רבות של אנשים, היה סגור בשל הוראת רבני 'העדה החרדית'.

גם בעיר בני ברק נצפו כמה מקוואות שפעלו באין מפריע, בהם המקווה המרכזי בשיכון ויז'ניץ בבני ברק, שאף היה פתוח בשבת בבוקר למשך זמן קצוב, בנוסף, המקווה של חסידות זוטשקא ברחוב באר מים חיים בעיר, פעל כרגיל, וכן המקווה של חסידי בוהוש.

בעיר מודיעין עילית נצפו תושבים כשהם טובלים במקווה לטבילת כלים, ואף בפח אשפה שהוסב לבריכת מים - עד שהמקום פורק על-ידי המשטרה, זאת בשל העובדה שכל המקוואות בעיר נסגרו, מלבד המקווה של בית המדרש ירוסלאב בעיר.

סכנת המקוואות בימי הקורונה ובכל השנה

בעיר ביתר עילית המקוואות של החסידויות הגדולות בעיר אמנם לא היו בפעילות, אך המקווה של ויז'ניץ ברחוב קדושת לוי בעיר פעל כרגיל, וכך גם המקווה של בית המדרש אמשינוב, ושל ה'שטיבלאך' המרכזי 'קארו' ברחוב דרכי איש, בהם טבלו תושבים רבים.

בעיר אשדוד פעלו גם כן המקוואות של חסידות בעלזא ברובע ג' וברובע ז' בעיר, ושימשו תושבים רבים שהגיעו לטבול למרות ההנחיות.

המקוואות הנוספות שפעלו באשדוד הם של מוסדות ובית המדרש 'נשכיז' ברובע ז', והמקווה של 'קהל חסידים' בעיר שהיה פתוח כרגיל גם אתמול.

יצויין כי בשל תלונות מצד כמה תושבים, המשטרה וצוות השיטור העירוני ביקרו אמש בבית המדרש נשכיז וסגרו את שערי המקווה, תוך הלחמת הדלתות.

יצויין עוד כי על פי עדויות שהגיעו ל'כיכר השבת' לאחר שגם בעיר חיפה הפעילו חסידי בעלזא את המקווה ביום שישי האחרון, ביקרה אמש המשטרה במקום וסגרה את הכניסה.

בקרית צאנז בעיר טבריה המקווה אמנם נסגר, אך מי שהיה לו צורך בכל זאת בטבילה, ניגש לאחד האחראים וקיבל מפתח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר