עדויות קשות

החרדים בבורו פארק באבל מתמשך: "יהיה גרוע עוד יותר"

עשרות מבני הקהילה החרדית בארה"ב נפטרו בימים האחרונים מנגיף ה'קורונה'; אסון שהקהילה לא ידעה מעולם; הלוויה רודפת הלוויה; הציבור הפנים ונשאר בבית; אלפי חולים בקהילות (חרדים, עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
גופות חולי קורונה חרדים (צילום מסך: מתוך טוויטר)

אלמנה וילדיה יוצאים מהבית, נפרדים מאב המשפחה, מלווים מספר מטרים את מיטתו ואנשי ה'חברא קדישא' ממשיכים בנסיעה אל בית העלמין - מחזה נוראי זה מתרחש בקהילות החרדיות בארה"ב לא פעם בשבוע, ואף לא פעם ביום, אלא מדי מספר שעות.

משעות הערב, אמש, ועד שעות הבוקר הזה (שעון מקומי), נפטרו שמונה חרדים נוספים מנגיף הקורונה הקטלני. אלו נוספו ליותר מארבעים גופות שספרו בקהילות החרדיות בארה"ב.

מצבם הבריאותי של כל אלו הסתבך אחרי התגלה בגופם הנגיף, עד שהרופאים נאלצו לקבוע את מותם - אסון שהציבור החרדי לא ידע בדורות האחרונים.

בקהילה החרדית בבורו פארק התעוררו השבוע, יתכן מאוחר מידי, והציבור לא יוצא מהבית, למרות שאין סגר האוסר על היציאה. הבוקר (שעון ארה"ב) רחובות בורו פארק היו שוממים. איש אינו יוצא מביתו.

"כולם באבל", מספרים בקהילה ל'כיכר השבת': "כמעט לכל אחד פה יש קרוב משפחה או חבר קרוב שנפטר בימים האחרונים. ואם לא, לצערנו, יש עוד אלפי חולים, לא מעט מהם במצב קשה ואנוש, והמצב רק הולך ומחמיר".

רחובות בורו פארק שוממים, היום (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

כשמדברים עם אנשי ההצלה בעיר, שומעים את השבר בקולם, לצד עייפות מעומס בלתי אנושי: "אנחנו מבצעים צילומי חזה בבתים. כל יום מאות כאלו, ופוגשים חברים שלנו במצב קשה מאוד".

"אנשים פה משלמים כסף רב בשביל להשיג מכונת הנשמה ביתית. לא זכורה לנו תקופה כזו, אנחנו מטפלים בחברים שלנו, עוברים מבית לבית, ואין משפחה שאין בה חולה".

כמעט בכל אזור חרדי גדול, האסון הוא נורא, אך בקהילות מדברים כי בשכונות בורו פארק ווויליאמסבורג המצב יצא מכלל שליטה: "החברא קדישא קורסת מעומס. בגלל שהאוכלוסייה פה צפופה מאוד, כמות הנדבקים גדולה מאוד, וכך גם הטרגדיות. אתה מטפל בכמה הלוויות במקביל. מחזה שלא ראינו פה מעולם", מספרים בחברא קדישא 'שומרי הדת'.

"כל יהודי שמגיע להתפלל בבית כנסת, לא משנה איזה בית כנסת, בכל קהילה ובכל רחוב, מכיר לפחות שלושה-ארבעה חברים שנמצאים במצב קשה, מונשמים", מוסיפים בקהילה.

כששואלים בכירים בבורו פארק אלו איך הם מתארים את המצב בשכונה, הם עונים, כשקולם נשנק: "זוועה, אבל, אסון שאנחנו לא יודעים להעריך איך הוא יסתיים, ואנחנו נערכים למצב גרוע עוד יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר