הנגיף מכה בארה"ב

865 מתים - ביממה; מחותן הרבי, מגיד השיעור ואיש החסד

865 בני אדם מתו ביממה האחרונה מה'קורונה' בארה"ב, בהם: מגיד שיעור שהותיר 6 יתומים בבית, מחותנו של הרבי מצאנז זי"ע ואיש החסד • טראמפ הזהיר מפני "שבועיים מאוד כואבים" (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת; באדיבות המצלם)

נגיף הקורונה גובה מחיר כבד בארה"ב: במהלך הלילה האחרון הלכו לעולמם טובי בניה של היהדות החרדית בארה"ב. ביממה האחרונה בלבד מתו בארה"ב 865 בני אדם מהנגיף, ובסך הכללי מניין המתים מ'קורונה' בארה"ב הוא יותר מ-3,800 בני אדם.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים הלילה (רביעי) מסיבת עיתונאים בבית הלבן ובה הזהיר את האמריקנים מפני "שבועיים מאוד מאוד כואבים". לדברי הנשיא, "אנשים הציעו שלא נעשה כלום, שניתן לזה לעבור, אבל אז היינו רואים 1.5 עד 2.2 מיליון מתים".

תושב בורו פארק מזהיר: "המצב קטסטרופלי"

טראמפ הוסיף ואמר לאמריקנים כי "זה הכרחי שהעם האמריקני ימלא אחר ההנחיות ב-30 הימים הקרובים. זה עניין של חיים ומוות". ראש המרכז למחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אף העריך כי בין 100 ל-200 אלף אמריקנים ימותו מנגיף ה'קורונה'.

בקרב חסידי צאנז שורר הבוקר אבל כבד עם היוודע דבר פטירתו הלילה של הרב יוסף זונדל מוטצען זצ"ל, מזקני חשובי החסידים, אביו של הגאון רבי אפרים פישל מוטצען, רב קרית הבעל שם טוב בפתח תקווה, ומחותנו של האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצוק"ל, לאחר שחלה בנגיף הקטלני.

בבורו פארק הלך לעולמו הרב יצחק שטיינברג ז"ל בן 50, מגיד שיעור בישיבת 'תורה תמימה' בפלטבוש במשך שנים רבות, ואחד מהאנשים האהובים ביותר על בחורי הישיבה, לאחר שחלה גם כן בנגיף.

המנוח השאיר אחריו את רעייתו ו-10 ילדים, אשר שישה מהם לא זכה להוביל לחופה.

בוויליאמסבורג נפטר הרב מאיר ישראל אזרילאוויטש ז"ל, מחשובי חסידי סקווירא בוויליאמסבורג, לאחר שחלה בשבוע האחרון בקורונה.

בליקווד נפטר הנגיד הרב בצלאל ראובן ברטהיים ז"ל, בן 71, בעלים של אימפריית המזון 'עדן', ומחשובי מתפללי בית המדרש 'קול אריה' בלייקווד.

יצויין עוד כי מצבם של רבים מאד מוגדר קשה לאחר שחלה הידרדרות במצבם, בהם: הרה"צ רבי אהרן בן יענטא קאהן, אחיהם של האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, אב"ד דקהל 'דברי אמונה' במאנסי, וכן של זקן ראשי הישיבות באנגליה הגאון רבי אליקים שלזינגר, ראש ישיבת הרמה בלונדון שנדבק בנגיף הקורונה וזקוק לרחמי שמים מרובים.

הציבור נקרא להתפלל עבור הרב אליקים בן בילא לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר