הסכנה, בפתח • מדאיג

המגיפה מתפשטת ביישובים חרדים בקצב מהיר מהחילונים

נתונים חדשים ומדאיגים מעלים כי קצב ההדבקה בנגיף קורונה - גבוה יותר ביישובים החרדיים מאשר ביתר היישובים ברחבי הארץ • מודיעין עילית בראש הטבלה עם יחס הכפלה שבועי של פי 9 (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הלווית חולה קורונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נתונים חדשים, מטרידים ומדאיגים במיוחד המתפרסמים כעת מעלים כי קצב ההדבקה בנגיף ה'קורונה', גבוה יותר ביישובים החרדיים מאשר ביתר היישובים ברחבי הארץ.

את הנתונים מפרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הוא גוף אמ"ני שהוקם בשיתוף גורמי רפואה, אקדמיה, מערכת הביטחון ומשרד הבריאות במטרה לספק מידע ותובנות לצורך המאבק בנגיף הקורונה.

מהנתונים עולה כי יחס ההכפלה ביישובים החרדיים הגדולים בישראל עומד בשבוע האחרון על פי ארבעה עד תשעה, וגבוה משמעותית מהממוצע הארצי.

העיר החרדית מודיעין עילית בראש הטבלה עם יחס הכפלה שבועי של פי 9. במקום השני, העיר בני ברק, עם יחס הכפלה שבועי של 6.5. העיר החרדית אלעד, במקום השלישי, עם יחס הכפלה שבועי של 4.4. בית שמש, במקום הרביעי, עם יחס הכפלה שבועי של 4.0.

לעומת זאת בערים החילוניות: העיר לוד עם יחס הכפלה שבועי של 3.5. העיר רמלה עם יחס הכפלה שבועי של 3.2. בת ים עם יחס הכפלה שבועי של 3.0. נתניה עם יחס הכפלה שבועי של 3.2.

בהתמקדות במספר החולים, בעיר מודיעין עילית היו לפני שבוע 7 חולים בלבד והבוקר העיר מתעוררת עם 63 חולים. בעיר בני ברק היו 113 חולים לפני שבוע, והבוקר מספר החולים זינק ל 732. העיר אלעד הייתה לפני שבוע עם 18 חולים וכעת מספר החולים עומד על 79. בבית שמש היו לפני כשבוע 23 חולים וכעת העיר עומדת על 92 חולי קורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות בראיון בלעדי

כזכור, בראיון בלעדי ל'כיכר השבת, אמר אמש מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי "כרגע יש כיס הדבקה משמעותי מאד בקרב המגזר החרדי וזאת עובדה שצריך וניתן להתמודד איתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר