שבת סוערת

אלימות משטרתית: רימוני הלם במאה שערים

מרבית תושבי שכונת מאה שערים בירושלים הקפידו על ההנחיות, אך בשל קומץ אנשים, נכנסה המשטרה בכוחות מתוגברים והמצב הפך למתוח עם עצורים ופצועים (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כוחות משטרה שבוע שעבר במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שבת סוערת ומתוחה עברה על שכונת מאה שערים הירושלמית. במהלך ליל שבת, הקפידו רוב מוחלט של התושבים על הנחיות משרד הבריאות, ורק קומץ קטן התפללו ברחובה של עיר במניין.

מאז כניסת השבת ועד ליציאתה, נכנסו כוחות משטרה גדולים אל תוך השכונה, במטרה לאכוף את צו בריאות העם. לטענת תושבים במאה שערים, המשטרה נהגה בברוטליות.

מספר תושבים תקפו בליל שבת את השוטרים, בין היתר על ידי שזרקו עליהם פחי זבל, יידו אבנים והשתוללו. מדוברות המשטרה נמסר כי השוטרים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

מעדויות שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי בין היתר, הפעילו השוטרים לראשונה רימוני הלם בתוך השכונה החרדית, כלפי המתפללים.

בנוסף, השוטרים היכו על האלות אנשים מבוגרים, והובילו לפציעתו של אדם כבן שישים שפונה לבית החולים, לאחר ששוטר היכה אותו עם אלה בראשו.

תושבים בשכונה זועמים ואומרים ל'כיכר השבת' כי "יש פה קבוצה של קיצונים שלא שומרים על ההנחיות ובגלל זה המשטרה משתוללת פה, אבל כולנו סובלים מיזה".

הם האשימו גם את המשטרה ואמרו כי "ביום רביעי חמישי לא הגיעו לפה כוחות, והיה בשכונה שקט דממה ואיש לא היה ברחוב".

מדוברות המשטרה נמסר כי "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה למניעת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר