"למה מכות?"

זעם בשכונת מאה שערים: "המשטרה מציתה את הלהבות"

קשיש שהוכה על ידי שוטרים בליל שבת בשכונת מאה שערים, בשל העובדה שהיה ברחוב - הובהל לבית החולים עם חבלת ראש ושבר. בשכונה זועמים: "כולם בבית, עד שהשוטרים מגיעים" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הקשיש שקיבל מכות, לומד השבוע בבית כנסת מול שוטרים חמושים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי השבת הסוערת, בשכונת מאה שערים מתוסכלים. אחרי שעסקני השכונה, בהוראת רבני הקהילות ובד"ץ העדה החרדית הצליחו לגרום לתושבים להקפיד על ההנחיות המגבילות למניעת המשך התפשטות נגיף הקורונה - כעת הם מאשימים את המשטרה.

עסקנים בשכונה מותחים ביקורת קשה וטוענים כי מאז יום רביעי האחרון, השכונה הייתה שקטה וכמעט שלא היו אנשים ברחובות.

גם בליל שבת, רוב מוחלט של תושבים הקפידו על ההנחיות וערכו מנייני תפילות ממרפסות הבתים - אך רק בשל קומץ קטן של אנשים, כפי שגם המשטרה מאשרת בהודעותיה לתקשורת, נכנסה המשטרה בכוחות מתוגברים לשכונה.

"מאז שהשוטרים נכנסו, רק יצאו הרבה יותר אנשים מהבתים. הם אולי רוצים לאכוף את ההגבלות, אבל במציאות, רק גורמים להרבה יותר סיכויים להתפשטות הנגיף הקטלני", הם מאשימים.

הם מוסיפים, "פעלנו קשות כדי שרוב מוחלט של הציבור יישמע להנחיות - וכך אכן היה. המשטרה, בהתנהלותה, גורמת לכך שאנשים מפתחים 'אנטי' להנחיות".

כוחות משטרה שבוע שעבר במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוסף הם טוענים כי בידי המשטרה סמכות לאכוף באמצעות דוחות, אך בחסות השבת, והעובדה שאין מי שיצלם, השוטרים היכו באכזריות רבה אנשים שהתפללו ברחוב - ללא כל סמכות.

בין היתר, היכו באלה קשיש שהתפלל ברחוב. עדי ראייה סיפרו ל'כיכר השבת' כי אנשים התחננו לשוטרים שיפסיקו - אך אלו המשיכו להכות אותו באכזריות, שוב ושב, עד שנזקק לפינוי לבית החולים.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי הקשיש הובא לבית החולים עם חבלת ראש קלה ושבר בצוואר הירך, וכי הוא יועבר בקרוב לניתוח.

שמו לתפילה: אברהם עבר נתן נטע הלוי בן סאשע.

ל'כיכר השבת' נודע כי מדובר באותו אדם, שצולם בשבוע האחרון יושב ולומד במקומו הקבוע בבית המדרש הריק, מול השוטרים החמושים שבאו להוציאו משם.

כחלק מהאלימות הקשה בשבת בשכונת מאה שערים, אף הפעילו השוטרים רימוני הלם. מנגד, הקיצונים השליכו זבל ויידו אבנים על השוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "כוח משטרה שפעל באזור מאה שערים בליל שישי בכדי לאכוף את צו בריאות העם, נתקל בעשרות תושבים שהפרו את הצו והחלו לתקוף את השוטרים באבנים, ברזלים ומכל הבא ליד, תוך קריאות "נאצי" וגידופים".

"נוכח המצב, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים שפיזרו את ההמון, ובמהלך ריצתם לעבר פורעי החוק נתקלו בשוגג באדם מבוגר שהיה בדרכם והוא נפל ונפצע. השוטרים מיד הגישו לו טיפול ראשוני. בהמשך הוא הועבר על ידי מד"א לטיפול רפואי ואנו לו מאחלים רפואה שלמה".

"לצד האמור ראוי לגנות בכל תוקף את אותם אלו שהפרו את צו בריאות העם וסיכנו את הציבור, כמו גם את אותם פורעי החוק שניסו לפגוע בשוטרים הפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר