פרסום ראשון

חולי הקורונה מאיימים מהמלון: נשבות רעב

עשרות חרדים הנמצאים במלון ניר עציון, טוענים כי הובטח להם אוכל בכשרות מהדרין - אך כעת נודע להם כי בפסח המלון יהיה בכשרות אחרת והם מאיימים בשביתת רעב (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות חרדים, חסידים בני עדות המזרח וליטאים, השוהים בבידוד במלון ניר עציון, מאיימים לשבות רעב אם לא יוסדר נושא הכשרות המהודרת, כפי שלטענתם הובטח להם.

מלון ניר עציון היה אחד המלונות הראשונים שנסגרו עבור נשאי קורונה במגזר החרדי, פיקוד העורף שהעביר את החרדים מהערים החרדיות לניר עציון התחייבו להם לספק מזון כשר בכשרות מהודרת בחג הפסח - בו כולם מהדרים בכשרות.

כמה מהחרדים השוהים שם טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הם קיבלו הבטחה שהכשרות בחג הפסח תהיה בכשרות הרב לנדא או העדה החרדית, ולהפתעתם גילו כי הכשרות תהיה של רב נותן כשרות מוכר - אבל לא הרב לנדא או העדה החרדית, הכשרויות היחידות עליהם הם סומכים בחג הפסח.

באולפן 'כיכר': האברך מהמלונית מספר על כך שהוא ניזון רק מירקות. צפו

ל'כיכר השבת' נודע כי מכשרות הרב לנדא נמסר לאורחים כי הכשרת המטבח בזמן קצר כל כך שנותר לא אפשרית, וכי האפשרות היחידה היא מנות קייטרינג עבור האורחים הדורשים כשרות מהודרת יותר.

הרב צבי רוט, אחד השוהים במלון אומר ל'כיכר השבת', "אנחנו לא מתנגדים לכשרות הרב הרב נחשוני, מכבדים אותו מאוד הוא רב מוכר וירא שמים. אבל יש לנו כלל שבפסח אוכלים רק כשרות מסוימת, ובעל המלון צודק שלא סגרו איתו כשרות מהודרת".

"דיברתי עם עוזר השר דרעי ואמר לי שאנחנו צודקים. דיברתי עם ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וגם הוא הסכים איתי. יש כאן עשרות איש מכל המגזרים מספרדים עד חסידים ועד הליטאים שמסרבים בתוקף לאכול מכשרות שאיננה הרב לנדא או העדה החרדית. פסח זה לא משחק".

לסיום הוא מאיים כי מחוסר ברירה, "נשבות רעב בלית ברירה עד שיסודר הנושא. לא נאכל בפסח בכשרות שאנחנו לא רגילים לאכול".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "מלון ניר עציון מגיש לאורחיו אוכל בכשרות מהדרין הן לאורך כל השנה והן בחג הפסח. כלל המוצרים וחומרי הגלם הם בכשרויות הרב לנדא ובד"ץ העדה החרדית בלבד, זאת, תחת פיקוחו של הרב משה נחשוני".

רב היישוב ניר עציון, הרב רונן לוביץ' מסר בתגובה: "צוות שלם של בית המלון, מהמנכ״ל ועד אחרוני המלצרים ועובדי הניקיון, עושה עבודה מסורה בלב ובנפש, כדי לתת למבריאים את השירות הטוב ביותר בנסיבות הקיימות. אנשי פיקוד העורף במקום מתמסרים גם הם בכל ליבם כדי לעשות את מה שטוב למבריאים. ואכן, הרוב המוחלט של ציבור המבריאים מכירים תודה ומעריכים את כל מה שנעשה למענם.

מדובר בבודדים, שכל מה שמעניין אותם מהרגע הראשון הוא לקבל רק אוכל בכשרות מסוימת מקייטרינג בבני ברק.
העובדה שהמלון שלנו נמצא בפיקוח כשרותי הדוק הן שלי, כרב היישוב והן של הרב משה נחשוני שליט״א, המקובל ומוכר בציבור החרדי ושכל המוצרים שהמלון מספק הם בהכשר בד״צ העדה החרדית או הרב לנדא - אינה מניחה את דעתם.
המדובר בהתנהלות שערורייתית ומקוממת.

אנו קוראים לרבנים מהציבור החרדי, שחלקם מכירים מקרוב את בית המלון בניר עציון ואת רמת הכשרות המהודרת שלו, להשמיע קול נגד אותם קולות בודדים שמתסיסים ומכפישים בגלל גחמות אישיות, בה בעת שענייני פיקוח נפש עומדים על הפרק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר