בשידור חי

כך תיערך הלוויית האדמו"ר מנובומינסק בצל נגיף הקורונה

בעוד כשעה אמורה להתחיל בארצות הברית הלווייתו של האדמו"ר מנובומינסק, נשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל - בצורה מצומצמת בשל הנגיף המשתולל (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(באדיבות: קהילת 'בני תורה - הר נוף')

בעוד כשעה אמורה להתחיל בארצות הברית הלווייתו של האדמו"ר מנובומינסק, הגאון רבי יעקב פרלוב זצ"ל, אחד מקברניטיה של יהדות ארה"ב ונשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שנפטר במהלך הלילה האחרון לאחר שככל הנראה נדבק בקורונה, מה שהוביל להידרדרות חמורה במצבו.

מסע ההלוויה צפוי להתקיים בצורה פרטית ומצומצמת, זאת בשל בקשת בני המשפחה לאור התפשטות נגיף הקורונה.

מסע ההספדים יועבר בשידור חי בקו טלפוני מיוחד על מנת לאפשר לתלמידיו ומעריציו הרבים ליטול חלק במסע ההלוויה.

אחד מנאומיו המסעירים של הרבי, בוועידת אגודת ישראל (צילום: Uber Shlecht)

האדמו"ר מנובומינסק זצ"ל היה אחד ממנהיגי היהדות החרדית בארצות הברית, בין השאר בתפקידו כיו"ר 'אגודת ישראל באמריקה', ועמד בראשות מועצת גדולי התורה בארצות הברית.

הרבי זצ"ל נולד בארצות הברית לאביו הרב נחום מרדכי פרלוב, האדמו"ר מנובומינסק-ניו יורק, ולאמו הרבנית ביילה רוחמה, בת האדמו"ר רבי יצחק זליג מורגנשטרן מקוצק-סוקולוב.

בשנות בחרותו למד בישיבת רבנו חיים ברלין והיה תלמידו הקרוב של הגאון רבי יצחק הוטנר, ובהגיעו לפרקו נישא לרבנית יהודית, בתם של האדמו"ר רבי אברהם אייכנשטיין מזידיטשוב-שיקגו ורעייתו שארצא, בתו של רבי פנחס שלום רוטנברג מקוסון.

לאחר נישואיו למד בכולל 'גור אריה' בית המדרש הגבוה לאברכים של ישיבת רבנו חיים ברלין, ובהמשך החל ללמד בישיבת בית המדרש לתורה. לאחר פטירת אביו האדמו"ר זצ"ל, החל לכהן באדמו"רות במקומו.

הרבי הוא הקים בית כנסת, כמרכז לחסידות נובומינסק, וישיבה בשם "קול יהודה" בבורו פארק שבברוקלין, ניו יורק. בחלוף השנים, עזב בהדרגה את תפקידיו בישיבת הרב ברויאר ולימים התפטר והתמקד בעבודתו בישיבתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר