"תוקם ישיבה לחולי קורונה"

השר דרעי חושף: "חצי מתושבי בני ברק - ישוחררו מהסגר"

ישיבת 'כתר תורה' לחולי 'קורונה' תוקם בשדה חמד, כך חושף השר דרעי בתדרוך לעיתונאים. בנוסף, הוא קרא לבדוק את ההחלטה להטיל סגר רק על החרדים וחשף כי חצי מבני ברק - תשוחרר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי התייחס במהלך תדרוך לעיתונאים חרדים שערך בצהריים (ראשון) לביקורת החריפה על הסגר שהוטל רק על השכונות החרדיות בירושלים, לצד הסגר שנמשך על העיר בני ברק ומתח ביקורת על האיפה ואיפה בין חרדים לחילונים, חשף את נתוני התחלואה החרדים והודיע כי מתנגד לסגר על יתר הריכוזים החרדים.

במהלך דבריו חשף דרעי על ישיבה חדשה שתוקם בה ילמדו בחורים חולי קורונה: "החלטנו להקים ביום שישי ישיבה חדשה, ישיבת 'כתר תורה'. הישיבה אמורה להיות בשדה חמד. היא תרכז את כל בחורי הישיבה החולים בקורונה".

בפתח דבריו התנער דרעי מאחריות על ההחלטות הסופיות שמתקבלות ואמר כי "מי שמנהל את האירוע של הקורונה בישראל זה רה"מ באופן אישי. יש לו את המל"ל ומשרד הבריאות. רה"מ ביקש ממני לעזור ולקחת על עצמי לרכז את הטיפול במגזר הערבי והחרדי, מיד אמרתי כן, ידעתי שזו משימה לא פשוטה. אני לא מחליף את המלל או משרד רה"מ, אלא עוזר".

על הסגר שהוטל רק על השכונות החרדיות בירושלים אמר דרעי: "זה לא תפקיד שלי, אני ביקשתי ממשה ליאון, מהבוקר כבר, שיושיב איש מקצוע שיעבור ויבדוק את כל הנתונים האם יש אזורים חרדים שנכנסו למפה שלא בצדק, או אזורים חילונים שלא נכנסו ולא בצדק".

עוד אמר יו"ר ש"ס כי "החולים המאומתים בבני ברק ובירושלים - אנחנו מדברים בערך על כ-40% מכלל המאומתים בישראל. זה לא אומר שזה כל החולים, אבל זה הנתון שיש לנו". לדבריו, "גם בבני ברק יש מפת חום (שהכין רוני נומה) שהשורה התחתונה שלה שאפשר לשחרר 50% מבני ברק מההגבלות. כי שם אחוז התחלואה נמוך.

"ביקשתי להכין את המפה, בשעות הקרובות אני מתוכנן להביא את המפה לוועדת שרים ולאשר. המשמעות: כבר היום חמישים אחוז מתושבי בני ברק לא יחולו עליהם המגבלות".

דרעי חשף את נתוני האמת לפיהם, "כ-75% מהחולים בירושלים - מהמגזר החרדי. מדובר במספרים גדולים מאוד".

באשר לעיר בני ברק הוסיף דרעי ואמר כי "יש עניין גדול מאוד להוציא את החולים מחוץ לבני ברק. לטובת החולים, הם ידביקו פחות גם בתוך המשפחות. כשמוציאים חולים - מספר החולים בבני ברק יורד ואז אין סיבה לקבוע מגבלות על בני ברק. יהיה אפשר לפתוח את בני ברק. לצערנו אנחנו נתקלים בקשיים.

"נתון מאתמול בערב: כשאני מדבר על שיעור ההכפלה, הממוצע בישראל הוא 1.1. תל אביב נמצאת היום ב 1.22 הכפלה. בני ברק נמצאת, להפתעת כולם, ב 1.46. לא רחוק מתל אביב. ירושלים: 1.3. ירושלים ובני ברק כבר לא מובילות. מי שמוביל זה בביתר, מודיעין ואלעד".

לדברי דרעי: "אני טענתי וטוען גם עכשיו אלעד ומודיעין עילית וביתר, ואפילו השכונות החרדיות בבית שמש - הן לא מוקפות אוכלוסיה. המספר הוא לא גדול. כך שהצורך לעשות שם גם (סגר) לדעתי, לטעמי - מיותר. בינתיים זה לא קרה, אני לא אומר שזה לא יקרה".

דרעי הוסיף ואמר כי "מה שמדאיג אותי זה איך אנחנו מחזירים את החרדים למסלול מתי נפתח ישיבות ובתי כנסת? שלא נהיה אחרונים, שלא נישאר בסוף התור מסיבות לא ענייניות".

לשאלת 'כיכר' על דעתו באשר לסקר החולים בבני ברק, שבוטל בהוראת משרד הבריאות, אמר דרעי: "אני לא הייתי שותף לו, רק אתמול בלילה שמעתי שעושים רק בבני ברק. אני לא מבין מבחינה מקצועית מה התועלת, אם החליטו שסקר ומדגם הוא דבר חשוב, אז צריך לעשות אותם בכמה מקומות. למה ב"ב? גם אם הכוונה טובה. היה צריך לעשות את הסקר בכמה מקומות

על ההדבקה בבתי הכנסת אמר השר דרעי כי "‏אם היו יושבים עשרה איש בבית כנסת, לפי הכללים, היה אפשר לשמור. אבל אין דרך בעולם לשמור את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר