דאגה

התפרצות קורונה בכפרים ערביים בצפון; הכניסות לכרמיאל הסמוכה נחסמו

מחסומים הוצבו בכניסות לעיר כרמיאל, כדי למנוע הגעת ערבים מישובים סמוכים, בהם נחשפה היום רמת תחלואה גבוהה מאוד של נגיף הקורונה; ח"כ עודה כרז: "היזהרו" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

אחרי שבועות ארוכים בהם הנגיף כמעט ולא ניכר במגזר הערבי בישראל, תוצאות בדיקות שהתפרסמו היום (רביעי) מלמדות לראשונה על שיעור תחלואת קורונה גבוהה מאוד במספר ישובים בצפון. בעקבות כך נחסמו כל הכניסות לעיר היהודית כרמיאל, הסמוכה אליהם.

מדובר בעיקר בישוב דיר אל אסד, אך במידה פחותה גם בנחף, בענה ומג'ד אל כרום.

"ישנה רמת תחלואה גבוהה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אל אסד", נכתב בהודעת משרד הבריאות. "הבקשה מציבור התושבים של הישובים דיר אל אסד, נחף, בענה ומג'ד אל כרום, היא להישאר בבתים".

עוד נמסר, כי משרד הבריאות, בתיאום עם פיקוד העורף, מגן דוד אדום, המועצה המקומית ומשטרת ישראל, "מטפלים באירוע".

טיבי עם מנכ"ל מד"א, באחד הישובים

לפי הנתונים, ישנם כרגע 31 חולי קורונה מאומתים, על פי החלוקה הבאה: דיר אל אסד 23, נחף 4, בענה 3, מג'ד אל כרום 1.

"על פי החקירה האפידמיולוגית, שנוהלה על ידי מחוז צפון של משרד הבריאות, יש מאות מגעים פוטנציאליים עם החולים הללו. על כן, מלבד הנחיית המשרד לתושבי דיר אל אסד וישובי הסביבה להישאר בבתים, יש גם לשמור על הוראות הבידוד והריחוק החברתי".

בעקבות כך הגיע יו"ר 'הרשימה המשותפת' ח"כ איימן עודה לשטח, התעדכן מראשי הרשויות בהתפתחויות וקרא לתושבים במערכת כריזה "הישארו בבתיכם ונהגו באחריות".

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר ועדת הבריאות ב'משותפת', הודיע כי הגיע לסיכום עם מנכ"ל מד"א וראש מועצת דיר אל אסד על פתיחה מיידית של תחנת 'היבדק וסע' בישוב. כמו כן, טיבי ביקש מתושבים עם תסמיני קורונה להתקשר למד"א ולהגיע להיבדק. "כולנו מגויסים למאבק בהתפשטות וירוס הקורונה, ויש להיענות להוראות משרד הבריאות: להישאר בבית ולא להתקהל", הוסיף.

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי הגיב לדרמה סביב עירו באופן מעשי, ועדכן: "בהערכת מצב שקיימנו עם מפקד תחנת כרמיאל במשטרה, הוצבו מחסומים בכניסות לכרמיאל".

לדבריו, ההערכה היא, כי במרחב המונה כ-150 אלף תושבים, עדיין קיימים נשאים וחולים רבים שאינם מאובחנים. "אני רואה חשיבות רבה בהמשך המגבלות", הדגיש.

"אנחנו, ראשי הרשויות באזור, התרענו על כך מבעוד מועד, ולכן דרשנו להקים מתחם 'דרייב אין' (היבדק וסע) בכרמיאל", הוסיף קונינסקי. "תוצאות הבדיקות שבוצעו בו - כ-850 מתוך כ-1100 שבוצעו ביישובים, ביומיים שבהם פעל - מוכיחות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר