טיוח ממשלתי?

טראמפ בוחן: "נגיף הקורונה פותח במעבדה סינית"

מקורות אמריקאים טוענים כי בשוק בוואהן לא מוכרים כלל עטלפים וכי הם מפקפקים באמינות הגירסה הסינית • נטען כי ההדבקה הראשונה הייתה מכוונת, במעבדה לווירולוגיה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הטענה כי נגיף הקורונה פותח והודבק במכוון על ידי השלטונות הסיניים, נשמעת שוב - הפעם על ידי גורמים רשמיים בממשלת ארה"ב. גם הנשיא דונלד טראמפ הודיע כי יבחן את הנושא.

מקורות אמריקאים מסרו לרשת פוקס ניוז כי הם מעריכים שהקורונה הותאם להדבקת בני אדם במעבדה בווהאן. הם טענו כי סין לא פיתחו אותו כחלק מלוחמה ביולוגית, אלא כדי להוכיח שהם יודעים להתמודד טוב יותר מארה"ב עם נגיף מסוכן.

בהתבסס על פעולותיה של הממשלה הסינית מיד עם פרוץ הנגיף טוענים המקורות כי "זה עשוי להיות הטיוח הממשלתי היקר ביותר בכל הזמנים".

לפי אותה טענה, ההעברה הראשונית של הנגיף הייתה של עובד מתוך המעבדה, ולאחר מכן, חדר באמצעותו אל תוך האוכלוסייה של ווהאן.

ב"וושינגטון פוסט" דיווחו שלשום כי כבר לפני שנתיים, התריעו מומחים בארה"ב מפני הבטיחות הרופפת במעבדה שערכה מחקרים מסוכנים על נגיף הקורונה בעטלפים. המומחים, שביקרו במעבדה, אף הציעו לסינים סיוע בשמירה על המעבדה, אך ההצעה לא יצאה לפועל.

בית מלון ששימש את מבודדי הקורונה בסין - קרס (צילום: מתוך התקשורת בסין)

יצוין כי בכל העולם המדעי מסכימים כי הנגיף הועבר מעטלף לבן אדם, אך לפי המקורות האמריקאים, בשוק בעלי החיים בוואהן מעולם לא מכרו עטלפים, בניגוד לגירסה הרשמית של ממשלת סין.

מומחה מאוניברסיטת קליפורניה הסביר ל"וושינגטון פוסט" כי ייתכן שההדבקה הראשונית מעטלף אכן הייתה מכוונת במעבדה - ולא אקראית בשוק.

"על ממשלת סין להיות שקופה ולענות על השאלות שנוגעות למעבדה בווהאן, מכיוון שהן חיוניות להבנתנו המדעית", הוסיף אותו מומחה.

גורם בבית הלבן אמר לפוקס ניוז: "הרעיון שמדובר בהדבקה טבעית הוא נסיבתי. העדויות על המעבדה הן גם נסיבתיות. כרגע, יש יותר סימנים שמצביעים על המעבדה מאשר על האפשרות השנייה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשאל על כך על ידי עיתונאים והשיב: "אנחנו שומעים יותר ויותר את הסיפור הזה. אנחנו עושים בחינה יסודית מאוד של העניין".

טראמפ סירב עם זאת לספר אם שוחח על כך עם נשיא סין, שי ג'ינפינג. "אני לא רוצה לדון על מה שדיברתי עם שי בנוגע למעבדה, פשוט לא רוצה. זה לא מתאים כרגע".

בהמשך פקפק בנתונים שמציגה סין לגבי התפשטות המגיפה בתחומה: "בארה"ב יש יותר מקרים, כי אנחנו מדווחים יותר. מישהו באמת מאמין למספרים שמפורסמים במדינה העצומה הזו שנקראת סין?".

מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר בהתייחסות לנושא: "אנחנו יודעים בוודאות שמקורו של הנגיף הוא בווהאן שבסין, ועוד ידוע לנו כי כמה קילומטרים מהשוק נמצא מכון ווהאן לוירולוגיה. אנחנו פועלים במרץ כדי ללמוד את הדברים".

בראיון לרשת פוקס הוסיף פומפאו: "אנחנו באמת צריכים שממשלת סין תיפתח, ותסייע להסביר כיצד בדיוק החלה ההתפרצות. עליהם לבוא נקיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר