פרסום ראשון

'הפרת ההנחיות' של ליצמן: תביעה נגד כתבת חדשות 12

איש עסקים מחסידות גור, שנבוך כשמכריו חשדו בו כי הוא שהדליף לכתבת 'חדשות 12' על "התפילה האסורה" של שר הבריאות ליצמן בביתו, הגיש נגדה תביעה בסך כמיליון ש"ח (ברנז'ה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
טויזר. הכתבת שדיווחה - ונתבעת (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

פרסום ראשון: בעקבות הפרסום ב'חדשות 12', לפיו שר הבריאות יעקב ליצמן עבר על הנחיות המשרד בראשו הוא עומד והשתתף במנין תפילה אסור, איש עסקים מחסידות גור שצוטט בידיעה הגיש היום (חמישי) תביעה משפטית נגד כתבת הערוץ שדיווחה על כך.

כזכור, לאחר שנודע כי ליצמן ורעייתו נדבקו בנגיף הקורונה, פרסמה הכתבת ענבר טויזר כי לפני שחלה נטל השר חלק במנין תפילה בתוך בית, בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

דיווח זה זה גרם למובילי דעת קהל ולרבים במערכת הפוליטית לקרוא לראש הממשלה נתניהו - שבינתיים נכנס עם צמרת המדינה לבידוד בעקבות מגע עם ליצמן - לפטר אותו מתפקידו כשר הבריאות.

כעת, כך נודע ל'כיכר השבת', איש העסקים הגוראי מרדכי ברוינר תובע מכתבת חדשות 12 פיצוי בסך של יותר ממליון שקל, בגין "פגיעה בפרטיות ולשון הרע".

התביעה הוגשה היום בעקבות פרסום קטע מוקלט משיחה טלפונית שקיימה טויזר עם ברוינר, במהלכה לטענת האחרון הוא נשאל שאלות אישיות, בעוד הוא מולך שולל בדבר זהות הדוברת מולו. "השיחה נוהלה תוך הטעייה כי מדובר בשיחה ממשרד הבריאות, במהלכה נחקר בנוגע לתפילה שקיים עם שר הבריאות יעקב ליצמן", נטען בתביעה.

"לאחר שפורסם ברבים כי שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן חלה בקורונה, קיבל התובע שיחת טלפון ממי שהציגה עצמה כ'ענבר, עובדת משרד הבריאות' המבקשת לשאול שאלות בקשר למפגש בין התובע לבין הרב ליצמן".

יועצו של ליצמן: "נכשלנו בהסברה". ארכיון

לפי כתב התביעה, "מדבריה עלה ברורות, כי הדוברת עורכת תחקיר אפידמיולוגי בעקבות גילוי מחלת נגיף הקורונה אצל כבוד השר ליצמן", ובשל כך "התובע נפגע מהחדירה לפרטיותו וצנעת חייו האישיים, בשאלות על התפילות שקיים בביתו ונוכחות מי שנוכח באותן תפילות".

"פרסום הדברים בציבור באמצעי תקשורת פופולריים, גרמו לו מבוכה רבה, השפלה וביזוי, מאחר ובחוגים בסביבתו חשדו בו שהוא זה שהדליף לעיתונות את דבר נוכחות השר בביתו".

לפי ברוינר, "פרסום השיחה שבין התובע לנתבעת מהווה לשון הרע כהגדרתו בחוק; זיהוי קולו של התובע בציבור גרם לו השפלה וביזוי - במיוחד בחסידות, בחברה החרדית לה הוא משתייך, בה לא נהוג להתראיין לאמצעי התקשורת ובוודאי שלא למסור מידע העלול להתפרש כנועד לפגוע בדמות מכובדת מראשי הקהילה, כשר הבריאות".

מחברת 'החדשות 12' נמסר ל'כיכר השבת', כי היא "איננה מגיבה כלל לטענות משפטיות מחוץ לכתלי בית המשפט". הכתבת ענבר טויזר סירבה אף היא להגיב לטענות שבכתב התביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר