דברים חריפים

הגר"ד לנדו על פתיחת ישיבות: פוחזים. מסכנים את הציבור

ראש ישיבת סלבודקא נשא דברים חריפים נגד פעילות עסקנים לפתוח את הישיבות: "כבר ראינו לפני פסח שאי אפשר לסמוך על הנס, ונפטרו לא עלינו כמה מבני הציבור. החזון איש היה אוסר" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי)

ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדו יצא היום (רביעי) במתקפה חריפה נגד עסקנים שפועלים לפתיחות הישיבות ומוסדות התורה למרות הנחיות משרד הבריאות האוסרות זאת.

בדברים שאמר לבני ביתו והופצו לאחר מכן כתב אמר הרב לנדו: "שמעתי שישנם עסקנים ריקים ופוחזים שבגלל כבוד שליטה וממון מוכנים לסכן את כל הציבור החרדי בפתיחת ישיבות ת"תים וכוללים".

עוד הוסיף: "וכבר ראינו לפני פסח שאי אפשר לסמוך על הנס, ונפטרו לא עלינו כמה מבני הציבור החרדי (צעירים ללא מחלות רקע גם כן) וישנם חלק במצב קשה וחלק גדול היה צריך לסבול סתם".

לכן קבע ראש ישיבת סלבודקא כי "לעת הזאת אסור בשום פנים ואופן לפתוח את הישיבות הקדושות והת"תים".

כשהגר"ד לנדו שר 'ונשגב ד' לבדו' (צילום: מוטי גרין)

את דבריו סיים ראש הישיבה: "ובטוח אני שגם מרן רשכבה"ג רבינו החז"א זי"ע היה אוסר לפתוח הישיבות ותלמודי התורה. ואין כאן המקום להקל כלל".

כזכור, אתמול חשף העיתונאי יאיר שרקי כי מכתב של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי המורה כי חוב קדוש לפתוח את הישיבות, הכוללים ותלמודי התורה - בכפוף להנחיות והמגבלות של משרד הבריאות תוך שמירה על כל כללי הזהירות, לא פורסם ברגע האחרון בביטאון המפלגתי 'יתד נאמן'.

לפי הדיווח, המכתב לא הוכנס לביטאון הליטאי בהוראה ישירה של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הסבור כי כל עוד לא הושג הסדר לשמירת ההנחיות וההגבלות המסכנות את הבריאות, אין לפתוח את הישיבות ומוסדות הלימוד, כהמשך להוראתו שגם כשמשרד הבריאות מתיר להתפלל במנייני תפילה במרחב הציבורי, חובה עלינו להחמיר עוד יותר משום 'ונשמרתם'.

היום, פרסמו ביתד נאמן ידיעה ולפיה "בהוראת ובהדרכתם של רשכבה"ג מרן שר התורה התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ורבינו מרןר ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א: מונו הנציגים המיוחדים לתיאום אפשרויות פתיחת מוסודת החינוך והיכלי התורה בדרך הבטוחה באופן הקרוב".

"לאור דעת תורתם, בהוראתם ובהדרכתם של רשכבה"ג מרן שר התורה התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ורבינו מרןר ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, למצוא פתרונות לפתוח את הזמן בהקדם האפשרי בדרך הבטוחה בחינת חובת שמירת הבריאות, בכלל מוסדות החינוך ובהיכלי הישיבות והכוללים, נתמנו לפעילות זו ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, נציגים מיוחדים, הרה"ג רבי חיים אהרון קאופמן שליט"א יו"ר ועד הישיבות, והרב שמואל ליטוב, מנכ"ל עיריית ב"ב, אשר ידם רב להם בחיזוק עולם הישיבות ובעמידה על זכויות ציבור בני התורה מול גורמי הממשל".

'יתד' מוסיף ומדווח כי "כידוע, מאז פרוץ משבר הבריאות החמור, הביעו גדולי הדור שליט"א פעמים רבות בדברים שאמרו ופורסמו בשמם, את דעתם דעת התורה כי לצד חובת התורה 'ונשמרתם' אשר היא גדולה מחובת השלטונות, חובתנו לעשות מאמץ אמיתי ומעשי כדי למנוע ביטול תורה דרבים בעיכוב פתיחת מוסודת הלימוד".

העיתון מדווח כי "הנציגים המיוחדים" קיבלו את ברכת הרבנים ואמש כבר נפגשו עם גורמים בכירים בממשלה, "אך לצערם לא זיהו הבנה מספיקה בצורך החיוני של פתיחה מהירה של כלל מוסדות החינוך לפי כללי הבריאות". עוד נכתב כי "גדולי הדור שליט"א הביעו אתמול מורת רוח מחוסר ההתקדמות המספיקה וביקשו מהנציגים המיוחדים ומחברי הכנסת לעדכן אותם בהקדם האם קיימת התקדמות מעשית שיש בה ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר