האלימות המשטרתית

פרסום ראשון: המותקפים החרדים העידו במח"ש

אחרי חשיפת 'כיכר השבת' אתמול כי עו"ד דב פרנקל הגיש תלונה במח"ש, והידיעה כי הוריה של זיסי מרגליות התלוננו - הגיעו היום הוריה של זיסי ועורך הדין למסור את עדותם (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ביציאה ממח"ש (צילום: באדיבות המצלם)

הוריה של זיסי מרגליות, הילדה בת השמונה שנפצעה בראשה כתוצאה מזריקת רימון הלם, ועו"ד דב פרנקל, שהותקף באכזריות על ידי שוטרים, הגיעו היום (רביעי) למסור עדות במח"ש.

אתמול חשף 'כיכר השבת' כי עורך הדין החרדי הגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, דרך משרד בעז בן צור ושות', המשרד בו הוא עובד - יממה לאחר שהוריה של זיסי מרגליות עשו כן.

בראיון שהעניק ל'כיכר השבת' סיפר עו"ד פרנקל מדוע היה בכלל ברחוב בזמן הזה. "חזרתי מההורים שלי, שהם בקבוצת סיכון. הם שומרים על ההנחיות, נשארים בבית ולא יוצאים, אך אבא שלי הוא חולה סרטן שצריך סיעוד ממש צמוד".

עורך הדין בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"הלכתי לעזור לו כי הילדים שלי והנכדים לא עולים לביתם כדי לשמור על בריאותם. בדרך חזרה, חזרתי, על רחוב מאה שערים ליד בית המדרש של תולדות אהרן - ולפתע, אני מוצא את עצמי על הרצפה".

הוא סיפר כי הגיע אחד השוטרים אמר לו לרוץ הביתה. "אמרתי לו בסדר, אבל עוד לפני שאני מספיק ללכת אני כבר על הרצפה מה שנקרא, עף, דחיפה כמו שצריך, נפילה, פצעים".

תיעוד התקיפה של פרנקל (מצלמות אבטחה / באדיבות המצלם)

עו"ד פרנקל מתאר, "הם ממשיכים הלאה, כאילו שום דבר לא קרה. מרוב הלם, קמתי מיד והלכתי הביתה. לא מסתכל על על הידיים שלי ועל הרגליים שלי. לא מבין מה היה פה".

הילדה זיסל מרגליות, שנפגעה מרימון ההלם סיפרה בראיון ל'כיכר השבת': "אני מרגישה מאד חלשה. הלכתי לשוק לקנות משהו ופתאום זרקו את הרימון וזה התפוצץ הייתי בתוך ענן העשן והרגשתי שאני נשרפת".

הילדה ששכבה פצועה בביתה לאחר ששוחררה מבית החולים אליו פונתה לאחר שנפגעה מהרימון, מספרת באידיש כשאביה מתרגם, "ברחתי שאנשים יעזרו לי. ברגעים הראשונים לא ראיתי כלום".

הילדה זיסי בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כאשר הילדה נשאלת מה היא רוצה להגיד לצופי הסרטון, אומר לה אביה לומר 50 פעם "אשרי יושבי ביתך", בלי לצחוק, ואז הוא החל כביכול לתרגם את דבריה ואומר: "השוטרים הרשעים לא באים למען הבריאות שלנו, אלא רק מצאו עילה להוציא את הזעם על החרדים".

תיעוד זריקת הרימון על זיסי מרגליות (באדיבות יאיר לוי, 'פלורליסט')

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע של עו"ד פרנקל: "מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. האירוע מצוי בבדיקה ובטיפול של מח"ש, ובהתאם לתוצאותיה ינקטו נגד השוטרים המעורבים הצעדים המתאימים".

בתגובה לאירוע זריקת הרימון: "בשעה שהשוטרים פעלו לאכוף את החוק ולשמור על בריאות הציבור, נתקלו במספר רב של מתפללים שחלקם אף סירבו להתפזר מהמקום אז פורעי חוק רבים החלו ליידות אבנים, ברזלים ומכל הבא ליד לעברם. השוטרים שנקלעו לסכנה לשלומם, נאלצו להשתמש ברימוני הלם בכדי להימנע משימוש באמצעים במדרג חמור יותר. כפי שגם ניתן לראות בתיעוד האירוע, רימון ההלם נזרק לכיוון אחר ולא באופן מכוון לעבר אדם זה או אחר. אנו מצרים על כך שהילדה נפגעה ממנו ומאחלים לה רפואה שלמה. יחד עם זאת ראוי להוקיע את פורעי החוק שכמעט בכל פעילות משטרתית במאה שערים מקבלים את פני המשטרה באלימות חסרת כל רסן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר