הדרמה חוזרת

דרישה חרדית מהליכוד: איך חוק הגיוס יעמוד במבחן בג"צ?

המו"מ הקואליציוני בין 'יהדות התורה' ל'ליכוד' נתקל בקשיים סביב חוק הגיוס. חברי הכנסת החרדים דורשים לעגן את חוק הגיוס מפני בג"צ, אך הדבר לא עוגן בהסכמים עם 'כחול לבן' (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Roy Alima/Flash90)

פרסום ראשון: המו"מ הקואליציוני בין 'יהדות התורה' ל'ליכוד' שהחל אתמול (שלישי) נתקל בקשיים סביב חוק הגיוס. חברי הכנסת החרדים דורשים לעגן את חוק הגיוס מפני בג"צ, דבר אשר לא בטוח אפשרי מבחינת הליכוד.

במה דברים אמורים?

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' התכנסה לפני כשנה במעונו של האדמו"ר מביאלה והחליטה שחברי הכנסת של המפלגה יפרשו מהקואליציה אם יועבר חוק הגיוס של אביגדור ליברמן בגרסתו המקורית ללא שינויים.

ההתנגדות החסידית, שהובילה בין היתר לבחירות חדשות לאחר שליברמן סירב להתפשר, קבעה שאם במשך שלוש שנים ברציפות יגיע גיוס החרדים לפחות מ-85% מהיעד - יבוטל החוק, שיובא מחדש לידי משרד הביטחון שיקבע את יעדי הגיוס.

האדמו"רים החברים במועצת גדולי התורה סירבו בתוקף להצעת החוק של ליברמן בה ייקבעו יעדי גיוס בעוד שלוש שנים. כעבור זמן מה הוצע מתווה אטיאס, לפיו בעוד כשלוש שנים במידה ולא יעמדו ביעדי הגיוס, החוק יעבור לממשלה ולא לשר הביטחון.

אלא שהמתווה לא יעמוד במבחן בג"צ שעלול להתערב ולהודיע כי הסעיף המדובר לא עומד משפטית ויש לעמוד בכל יעדי הגיוס המקוריים שנקבעו בחוק.

ל'כיכר השבת' נודע כי חברי הכנסת של יהדות התורה זעמו במהלך הפגישה עם אנשי הליכוד, ודרשו את פסקת ההתגברות.

גורם ב'דגל התורה' מספר ל'כיכר השבת' כי במהלך שיחת המו"מ שאלו נציגי דגל התורה על הסעיף בהסכם עם כחול לבן שמדבר על חוק הגיוס, "איך מעגנים אותו משפטית למקרה בבג"צ יפסול אותו?".

השר ליצמן הוסיף ושאל, "יריב, מה שוולצר (מזכיר מועצת גדולי התורה. א"ר) ביקש יש שם בהסכם?", אך לאחר דיאולוג קצר בנושא הזה, הוברר לליצמן שהבקשות של ולצר על פסקת התגברות וחוק יסוד השפיטה, לא מוזכרות בהסכם של הליכוד עם כחול לבן.

לוין הסביר כי אטיאס שדיבר בשם המפלגות החרדיות הצליח להגיע להבנות עם כחול לבן שהיעדים יוצאו מהחוק להחלטת ממשלה. בסיום השיחה, סוכם שהליכוד יחזור עם תשובות על הנושא הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר