סערת המשואה

אחיה של חני ליפשיץ תוקף: התעללות חסרת רחמים

יחיאל פליישמן, אחיה של חני ליפשיץ שהייתה אמורה להדליק משואה זועם: "שנים של פעילות, תרומה, עשייה מפוארת, נמחקו ברגע כי העזה לשתף פעולה עם טקס ציוני" (חסידים)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בקטמנדו, נאלצה לוותר על הדלקת המשואה ביום העצמאות הקרוב, בעקבות הוראה שקיבלה מבית דין רבני חב"ד בארץ הקודש.

אחיה, יחיאל פליישמן, פרסם פוסט זועם בעמוד הפייסבוק שלו בו יצא נגד הרבנים שמנעו מאחותו את הדלקת המשואה בטקס של המדינה הציונית.

"רודפי כבוד שמסתובבים במסדרונות הכנסת הציונית בכדי שימחאו להם כפיים ויחלקו תקציבי מדינה, להם ולמקורביהם", הוא תקף.

לטענתו, במקום לטפל במספר הגבוה של החולים והמתים בקהילותיהם, ובעשרות האלפים שאיבדו את פרנסתם בגלל נגיף הקורונה, השקיעו הם את זמנם בהפעלת לחצים על אחותו.

"כל עיסוקם בשבועיים האחרונים היה התעללות חסרת רחמים, לחצים ואיומים לפיטוריה בגסות רוח ממפעל חייה של אחותי היקרה שמוסרת את נפשה ואת נפש משפחתה בשליחות לא פשוטה בנפאל.

"ובמה היא חטאה? בכך שהעזה להסכים לבדה להדליק משואה בלי לבקש רשות מרבני חב"ד, ששיתפה פעולה עם טקס ציוני שאינו לרוח התנועה?!".

פליישמן הוסיף: "שנים של פעילות, תרומה, עשייה מפוארת, נמחקו מבחינתם ברגע כי העזה לשתף פעולה עם טקס ציוני. אז נכון, חב"ד היא תנועה אנטי ציונית למי שלא ידע. אבל כפי שלצערי יודע ונחשפתי לכמה דברים שלא זאת הסיבה היחידה".

חזקי ליפשיץ בתכנית 'המבדיל' עם זלמן שטוב

השליחה חני ליפשיץ עצמה כתבה על ההחלטה: "אני כותבת לכם את השורות הבאות מתוך הלב שלי. מסיבות שאינן תלויות בי, נדרשתי לבטל את השתתפותי בטקס יום העצמאות.

"הודעתי זאת בצער רב לשרה מירי רגב היקרה ולצוות המקסים והנהדר שאחראי על הטקס. אני שוב מודה לכם! לכל אחד ואחת! על הברכות, האיחולים ובעיקר הוקרת התודה שהגיעה אלי מכל רחבי העולם. אולי לא עלה בידי להשיא משואה, אבל את המתנה שלי קיבלתי - חיים של שליחות. חיממתם את ליבי כל כך".

מאגודת חסידי חב"ד נמסר בתגובה כי "הסמכות לאישור ההשתתפות באירועים ציבוריים מטעם חב"ד באה"ק, היא בידי אגודת חסידי חב"ד, ובראשם בית דין רבני חב"ד, כפי הוראת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

"תנועת חב"ד, שמפעילה אלפי מוסדות ובתי חב"ד של שליחים מסורים, חייבת לפעול אך ורק על פי הפרוטוקול והסדר שהטמיע בה הרבי בעצמו, וכל עקיפה של הסדר הנ"ל, עלולה לפגוע בעבודה הנפלאה והחשובה שנציגי חב"ד ברחבי העולם עושים מידי יום ביומו.

"אנו מודים לצוות בראשותה של השרה מירי רגב על הרצון להעריך את העבודה המרשימה שנעשית בכל העולם כדי לחבר את כל גווני עם ישראל, ונמשיך לעשות ככל יכולתנו כפי שציווה עלינו הרבי לאורך כל השנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר