אסון נורא • צפו בהלוויה

הרב ישעיהו הבר זצ"ל; האיש שהציל מאות - נפטר מקורונה

בבית החולים קבעו הרופאים את פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר, יו"ר ארגון מתנת חיים לתרומת כליות. הרב הבר זצ"ל נדבק בנגיף הקורונה, שהכריע אותו, בגיל 55, ונקבר בהלוויה קטנה • צפו (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בניסן תש"פ | 23.04.20
הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל, וגופתו הטהורה (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90 • שידור חי: שיא לייב)

הלילה (חמישי) נקבע בבית החולים הדסה עין כרם דבר פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר (55), יו"ר 'מתנת חיים' לתרומת כליות.

הרב הבר זצ"ל נדבק לפני כשבועיים בקורונה, ומוקדם יותר הערב, כזכור, נוסף לו השם רפאל, כסגולה. אך לאחר מאבק ממושך בבית החולים, גופו כאמור לא שרד את הנגיף.

הלוויתו של יו"ר ארגון 'מתנת חיים' נערכת כעת בבית הלוויות שמגר, אל עבר הר המנוחות שם ייטמן. מקורביו פרסמו הודעה בה נכתב: "אנו מבקשים מהציבור הרחב שלא להגיע למסע הלוויה", בשל הנחיות משרד הבריאות הנאבק בנגיף. 'כיכר השבת' העביר את הלוויה בשידור חי.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המנוח, ששימש גם כ'משיב' בישיבת נתיבות חכמה ('וולפסון') בירושלים, נולד בתל אביב להוריו הרב צבי ומרת הדסה שעלו ארצה מפולין, עקר עמם לבני ברק ואת שנות לימודו עשה למד בישיבת פוניבז', שם עלה והתגדל במעלות התורה והמידות.

בהגיעו לפרקו, התחתן הרב הבר עם אשתו לאה רחל, לבית כץ משכונת מטרסדורף בירושלים, וקבע את מקום מגוריו בשכונת הר נוף בבירה.

בשנת תשס"ט, לאחר שחייו ניצלו בעזרת תרומת כליה וראה את סבלם של החולים הממתינים בתור ועוברים תוך כדי כך טיפולי דיאליזה, ייסד הרב הבר את עמותת מתנת חיים, שמטרתה לסייע במציאת תורמי כליה אלטרואיסטים לטובת חולי כליות בישראל.

בחלוף השנים הוא זכה לפרסים רבים מהמדינה, בעקבות הצלתם של מאות בני אדם שזכו להשתלת כליה בעזרת ארגונו, תוך מסירות נפש רבה מצידו.

הערב כאמור, למרבה הזעזוע, נפטר ר' ישעיהו מקורונה, בן 55 בלבד, כשהוא מותיר אחריו את רעייתו ושני ילדיהם הבוגרים.

בבית הלוויות שמגר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית החולים הוציא הודעה בה נכתב: "המרכז הרפואי הדסה מודיע בצער גדול על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון 'מתנת חיים', אשר נדבק בנגיף הקורונה, אושפז בבית החולים ב- 12/4 לאחר שחלה הידרדרות במצבו והתקבל במצב קשה, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן".

"עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי", נמסר עוד.

לפי ההודעה, "צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל. הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה".

"לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו, לאחר מאמצי החייאה ממושכים".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר