עם ישראל באבל

ראש המשלה נתניהו: "הרב הבר היה מופת של אנושיות"

רבנים, חברי כנסת, שרים ואנשי ציבור סופדים ליו"ר 'מתנת חיים' הרב ישעיהו הבר זצ"ל, שחלה בשבועות האחרונים בנגיף הקורונה - והלילה השיב את נשמתו לבוראו (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בניסן תש"פ | 23.04.20
ראש הממשלה (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

זמן קצר לאחר שנודעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר (55) זצ"ל, יו"ר ארגון 'מתנת חיים', שנדבק לפני כשבועיים בקורונה, הגיבו לה רבנים, חברי כנסת, שרים ואנשי ציבור, שביכו את לכתו וציינו את תרומתו האדירה לעם ישראל כשהציל את חייהם של מאות בני אדם שנזקקו לתרומת כליה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה.

"הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים.

"הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו: "כואב את הסתלקותו של ידידו, איש החסד, אשר רבים חבים לו את חייהם כפשוטו, הרב ישעיהו הבר זכר צדיק לברכה. הרב הבר ז״ל היה איש אוהב אדם, שבצניעות נדירה הציל למעלה מ- 800 משפחות, גדולה האבידה לדור כולו, ומי יתן ומלאכי הרחמים אליהם הצטרף יסירו המגיפה והצער מעלינו".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, ספד לרב הבר: ‏"כל כך הרבה חסד וסולידריות הפיץ הרב ישעיהו הבר ז״ל. בשליחותו מעוררת ההשראה קידם תרומת איברים לחולים ואת ערך הרעות בחברה הישראלית. ההורים, הילדים, האחים והאחיות שחבים את חיי יקיריהם, וכולנו, שהתרשמנו מעוצמת הנתינה שלו לקהילה, כואבים הלילה את פטריתו מנגיף הקורונה".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל, היהודי היקר והמסור מארגון ׳מתנת חיים׳ שהציל את חייהם של מאות אנשים ע״י תרומת כליה. אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה".

מתוך ערב הוקרה ל'מתנת חיים'. ארכיון (צילום: זק"א)

שר הבריאות יעקב ליצמן: "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ”ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל. הרב ישעיהו הבר זצ”ל היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת".

ח"כ משה גפני: "טרגדיה גדולה לעולם התורה והחסד. האיש שהיה תלמיד חכם, הציל מאות אנשים, מסר את נפשו למענם, וקידש שם שמיים בפעולותיו הכבירות, הלך לעולמו, והותיר את משפחתו, את ידידיו הרבים ואת כולנו, אבלים וכואבים על האסון הקשה הזה".

שר החינוך רפי פרץ: ‏"כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא; הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה. איש שכל כולו חסד שהקדיש את חייו להצלת אחרים. איזו טרגדיה נוראית לעם ישראל. אבידה עצומה. יהי זכרו הקדוש ברוך, מי ייתן ויהיה מליץ יושר על עמו".

השר בצלאל סמוטריץ': "אסון כבד. הרב ישעיה הבר יו"ר מתנת חיים איש שכל כולו חסד הלך לעולמו. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד. הלב בוכה".

ח"כ איילת שקד: "הצטערתי עד מאד לשמוע על פטירתו של הרב ישעיהו הבר. אדם שמאות רבות של אנשים חבים לו את חייהם. אלוקים אוסף את המלאכים לידו, אין הסבר אחר.איש נדיר, פשוט מאד, עניו, שרק היטב עם אחרים".

ח"כ אורי מקלב: "היה איש מיוחד אשר עשה חסדים מכל ימיו, הרב הבר היה כל כולו חשיבה עשיה למען הזולת, היה דוגמא אישית לעד היכן אדם יכול להסתכל על חברו מבלי לראות את עצמו כלל, והיה דוגמא לאיזה יכולות ופעילות ניתן להגיע כאשר רוצים להיטיב עם הזולת, צער גדול למשפחתו, לסביבה ולעם ישראל בכללותו, השאיר משימה חשובה שכולנו צריכים להתגייס ולהמשיך איתה".

ח״כ משה אבוטבול: "לזכותו נזקפים חיי מאות ואלפי אנשים. לא אשכח שתמיד ציין בפני את התורמים הרבים בגופם מעירנו בית שמש ואף ערך ערב הוקרה מיוחד עבורם. קשה עלינו פרידתך בטוחנו שהזכויות הרבות והצלת עולמות מלאים ילווך לעולם העליון ונזכה בביאת משיח צדקנו במהרה בימנו אמן".

ח״כ יועז הנדל ספד בטוויטר: ״עצוב מאוד לשמוע על מותו של הרב יהושע הבר. בחייו הציל מאות בני אדם. מאות עולמות ומלואם. זוהי אבדה כבדה לכל מי שמאמין ברוחו העזה של העם הזה״.

וגם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד צייץ: "בשורה עצובה בסוף היום הזה: הרב ישעיהו הבר, יו"ר עמותת "מתנת חיים", היה איש מיוחד שהקדיש את חייו להצלת חיים של אחרים. הוא נלקח מאיתנו בטרם עת והשאיר לנו ציווי של נתינה ואהבת הזולת. משתתף בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר