עם בדיקות - ופיצול ל"קפסולות"

פרסום ראשון • גורם בכיר: 'הישיבות ייפתחו במהלך השבוע'

'זמן קיץ' הנוכחי בעולם התורה, שבשל סכנת הקורונה לא נפתח היום כרגיל אלא באמצעות 'שיעורים טלפוניים', עשוי לשוב למסלולו בהיכלי הישיבות - תחת מגבלות • כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באייר תש"פ | 26.04.20
תלמידים מועטים בפוניב'ז, בראשית ימי הקורונה (צילום: נפתלי ג. )

פרסום ראשון: ימים ספורים לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על המתווה שהוצג לראשי המפלגות החרדיות ובכירי משרד הבריאות לפתיחת הישיבות, כעת אנו מפרסמים לראשונה כי חלה התקדמות ניכרת בכיוון זה, וכי גובר הסיכוי שתלמידי הישיבות ישובו לבתי המדרשות כבר השבוע.

על פי המתווה המסתמן, שהוצג בפני ראשי המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) ואף אושר על ידם, כל ישיבה המחזיקה ברשותה פנימייה, תתחייב לאסוף קבוצות בנות 32 בחורים כל אחת, כאשר כל קבוצה כזו תוגדר כ'קפסולה', וכך - תחת מגבלה מספרית זו - ייפתחו הלימודים.

מתברר, כי משרד הבריאות והמל"ל הבינו כי לא ניתן יהיה לשלוט ולערוך בדיקות קורונה לכל בחור הנכנס בשערי הישיבה בה הוא לומד, ובעקבות כך גובש מתווה שיחלק את התלמידים לקבוצות קטנות, שיהיו סגורים למשך 14 יום.

במידה ויתגלה חולה באחת הקבוצות, היא תישאר בבידוד למשך שבועיים. אם לאחר מכן נמצאו 31 התלמידים בריאים, בבדיקות שייערכו להם כמו לכל אזרח הנחשף לחולה, הם יוכלו להתאחד עם קבוצות בריאות מקבילות, עד לאיחוד מחודש של כלל הישיבה.

וכך, ישיבה שתוכיח שהיא מסוגלת לפצל את התלמידים ולבודד אותם בסדרי הלימוד, בשינה ובארוחות למשך שבועיים, תזכה באישור של משרד הבריאות לפתיחת הישיבה.

'פתיחת זמן' מקורית במודיעין עילית, היום (צילום: איתמר קירשבוים)

מדובר במתווה שנוסח על ידי הצוות שהוקם בימים האחרונים, בו כזכור חברים בין היתר יו"ר וועד הישיבות הרה"ג חיים אהרן קאופמן ומנכ"ל עיריית בני ברק שמוליק ליטוב, שמונו לפעול בענין על ידי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

ל'כיכר השבת' נודע, כי גם ראש ישיבת תורת זאב הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, מרבני 'דגל התורה', הצטרף לחלק מהפגישות בהן הנושא נידון, וכי את הקשר מול ראשי הישיבות מנהלים כל העת חברי הכנסת של המפלגות החרדיות.

על פי המסתמן, גם אנשי הצוות בישיבות יוכלו לשוב ללימודים, כאשר אלו מהם המעוניינים להסתובב ולדלג בין קבוצה לקבוצה, ייאלצו להתמגן כמו אנשי מד"א המתמגנים מול חולי קורונה בימים אלו.

בכיר חרדי המעורה בהתפתחויות אומר ל'כיכר השבת': "המתווה אושר על ידי המל"ל, ומבחינתו התלמידים יוכלו להתחיל לחזור לישיבות כבר השבוע. כעת אנחנו ממתינים לאישור סופי של משרד הבריאות".

יצוין כי מחר ב-12:00 יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה מיוחדת בנושא החזרת כלל מערכת החינוך לפעילות, והוזמנו אליה שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך רפי פרץ, שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן, שר האוצר היוצא משה כחלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר הרווחה אופיר אקוניס, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב.

במהלך הישיבה צפויים השרים החרדים, דרעי וליצמן, להעלות לדיון את המתווה הנחשף כאן להחזרת תלמידי הישיבות למסלול לימודים רגיל, במקום זה הטלפוני הקיים כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר