סדרה חדשה • צפו

'שחור ולבן': הצצה לעולמם של "המכורים" בציבור החרדי

'כיכר השבת', יוצא בעקבות 'המכורים' החרדים. לעתים הם בלתי נראים ולעתים מחביאים אותם, בסדרה המיוחדת, נצעד יחד אל עולמם הפנימי של המכורים; עולם אפוף סוד, מלא באשמה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

עולם שלם ונסתר יש בציבור החרדי - "עולם המכורים", לראשונה, 'כיכר השבת' - פותח צהר לעולם הלא מוכר ואפוף המסתורין. בצעד אחר צעד ניכנס לתוך עולמם הפנימי המלא באשמה, נגלה שלא הכל שחור – לבן.

צפו בשיחה

את הסדרה המיוחדת והייחודית, ילוו מיטב המומחים מתחום ההתמכרות, ונשתף פעולה עם הארגון בציבור החרדי, המטפל בהתמכרויות - 'רוטורנו'.

עוד בסדרה 'שחור ולבן'>>>

את ההתמכרות לסמים ואלכוהול כולנו מכירים מפינות הרחוב, מכיכרות במרכז העיר ומגינות ציבורית, שמהוות מוקד התכנסות בשעות הלילה. כאשר אנו רואים נערים או מבוגרים ששקועים בכאב הגדול תחת השפעת אלכוהול או חומרים קשים אחרים, רגש של רחמים עולה בנו אולי גם כעס, אך בעיקר חמלה וכאב.

הרב אקשטיין בשיחה עם בעז, כשברקע "התפילה"

אבל יש מכורים שאינם נראים הם 'שקופים', הם חיים כמו כולנו רק מחביאים סוד אפל. על פי רוב המכור מצליח לשמור את סודו, ולעיתים הסוד מתגלה, וגם אז המכור מצליח לשכנע שזהו זה, זה היה הפעם האחרונה ודי!, אבל האמת שהוא לא יכול בלי השימוש.

הסדרה המרגשת מבית 'כיכר השבת' נעשתה כאמור בשיתוף המרכז הפסיכו – חינוכי לטיפול וגמילה 'רטורנו' שבראשות הרב איתן אקשטיין, על התמכרויות ומכורים במגזר החרדי.

בסדרה זו ישתפו את סיפורם האישי מכורים בוגרי 'רטורנו', בשיחה אישית ומרגשת עם מי שהוציא אותם לחיים הרב איתן אקשטיין, יחד עם הצוות הטיפולי ברטורנו.

הרב אקשטיין בשיחה עם בעז

גדולי המומחים בתחום ההתמכרויות וחוקרי התנהגויות יתארחו במהלך הסדרה באולפן 'כיכר השבת' וידונו בשאלות שכולנו כהורים או מחנכים עומדים ללא תשובות, מול הבן המתמודד עם גיל ההתבגרות, או תלמיד שלפתע ירד בלימודים, ועולה השאלה האם הוא מכור או שזוהי תקופת "משבר".

מתוך ניסיון רב השנים של אנשי המקצוע ב'רטורנו', יחד עם ההיכרות של חיי הקהילה והציבור החרדי, והבנתם בצרכים הבסיסיים של המטופלים מהמגזר החרדי, כגון רגשות הבושה וההסתרה שלא יבינו אותו, מול הפחד להיות 'הכבשה השחורה' של המשפחה, שידוכים, ומתוך הכרה בצורך של קהילה תומכת ומסייעת.

המודעות וההבנה שיש פתרון, הביאו לחיבור בין האתר הגדול והמוביל במגזר החרדי 'כיכר השבת', ל'רטורנו'. כדי לעלות למודעות את התופעה הכאובה והיקפה, וידיעה כי הפתרון נמצא בתוך הבית, אנשי מקצוע ומטפלים מהציבור החרדי נותנים מזור ותרופה למחלה.

הפרק הראשון בסדרה

בפרק הראשון אנחנו מביאים את סיפורו של בעז, בשיחה יחד עם הרב איתן אקשטיין בעז ישתף אותנו בסיפור חייו ואת הדרך שלו להחלמה. על ההתמודדות האישית עם השימוש והתוצאות ההרסניות, על המקום שלו היום בחיים אחרי הטיפול ב'רטורנו'.

הרב אקשטיין בשיחה עם בעז

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר