בגלל הקורונה

חב"ד מתאחדת: המשיחיסטים והאנטים יחד

במהלך התוועדות בשידור חי, פרץ רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר בבכי, ואחריו נאמו עוד מחשובי המשפיעים שקראו לאחדות • שלוחים משיחיסטים קיבלו לראשונה הכרה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בוידאו: הבכי של הרב לאזאר (צילום תמונה: Tomer Neuberg/Flash90)

אירוע היסטורי בחסידות חב"ד: אחרי שנים רבות, שלוחים וראשי קהילות הנמנים על זרם המשיחיסטים, מקבלים לראשונה הכרה - לאחר התוועדות היסטורית עם קריאה לאחדות מצד כלל רבני הקהילות.

הרקע: התפשטות נגיף הקורונה בעוצמה רבה בחסידות חב"ד, כאשר שלוחים רבים נפטרו, כמו גם תושבים רבים בשכונת קראון הייטס שנפטרו או חלו בוירוס הקטלני.

הכל התחיל כאשר במהלך התוועדות שלוחים ברוסיה, עם חבריו של השליח הרב בנימין וולף ע"ה, שנפטר מנגיף הקורונה, פרץ הרב בערל לאזאר בבכי.

"הכי גרוע שילדים שלו (של הרבי) רבים. אין גרוע מזה, מובן וגם פשוט. אתה שואל אותי למה 770 סגור? זה אותו הדבר כמו בבית המקדש. הקב"ה לא יכול להכנס לבית שלו כי יש שנאת חינם! זאת הסיבה. הרבי לא יכול להכנס, לא בגלל שיש קורונה. בית המקדש חרב לא בגלל שהרומאים החריבו אותו. אין בית המקדש? אפשר לבנות אותו מחדש. שנאת חינם זאת הסיבה יש לנו בעיה שהיא השורש לכל הצרות. שיש שני 'כינוס השלוחים', שיש מחנה אחד ומחנה שני".

הרב לאזאר המשיך: "היום צריך לשבור את כל המחיצות. כל אחד צריך להתקשר לחברו ולהסתדר! איך? אני לא יודע. אין לנו ברירה. עוד קורבן, ועוד קורבן. פה נפטר הרב שווי ע"ה, ופה הרב בני (וולף), תוך יום אחד. זה מספיק! המזכיר הרב לייבל גרונר זה מספיק, מוט'ל חן זה מספיק. לא צריך את כל הרשימה! איום ונורא, משפחות אנ"ש צועקים! המשפחות עצמן צועקות ומתחננות: תעשו משהו! אף אחד לא יודע מה יהיה עם השליחות, חייבים לעשות משהו. יש לנו 24 שעות גורליות, אם אנחנו נרים את הכפפה ונגיד עד כאן! הרבי יעזור, אין ספק".

סגן יו"ר המל"ח הרב משה קוטלרסקי, אמר בנאום שנשא לאחר מכן: "מה הרבי רוצה מאיתנו? שכל מה שנעשה יהיה בפנימיות. מדברים על אחדות, על אהבת ישראל. אני יכול לומר בפה מלא ששמרתי על המיקרופון של כינוס השלוחים בכל השנים, גם כשהיו כל מיני רעיונות והצעות לדבר נגד עניינים מסויימים. רק לדבר דברים חיוביים".

"אנשים שעושים דברים לא הגיוניים, לא צריך לשתף פעולה עם זה. בשיחה של הרבי מתשמ"ט הרבי דיבר על המצב בארץ ישראל ואמר שצריך להושיב את הגורמים המעורבים מסביב לשולחן ולדבר על מה שכן מסכימים עליו".

"צריך להסתכל במראה. איבדנו שליח יקר שנלקח מאיתנו, צעיר מאוד. איך זה פועל עלינו? צריך להיזהר שלא להיגרר לחיצוניות, ורק לדבוק בשני הקווים הללו שהרבי קבע. איך ניגשים לזה לאחר הטרגדיות האחרונות? כולם יודעים את האבדות הכבדות שיש לחב"ד. לא צריך לדבר על אהבת ישראל, על אחדות ישראל. צריכים לדבר על מעשה בפועל".

בעקבות הדברים, ובעיקר בשל הבכי של הרב לאזאר, מדווחים בימים האחרונים בחסידות חב"ד בכל מספר שעות עד עוד קהילה שהחליטה להתאחד, ולהתיישב ביחד ה'אנטים' וה'משיחיסטים'.

במדינות שונות ברחבי העולם, אחרי שנים ששליחי חב"ד המזוהים עם הזרם המשיחיסטי היו מנודים מהפעילות המרכזית - על צירופם לקבוצות ועל התחלת שיתוף פעולה ביניהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר