צ'ק של 2,500

המתווה של 'חברון' לחזרה: רק שני הוועדים

בערב שבת האחרון, ראשי ישיבות 'חברון' בגבעת מרדכי, שלחו מכתב להורי התלמידים והודיעו להם את המתווה לחזרה לישיבה - יחויבו להפקיד המחאה על סך 2,500 ש"ח (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ד כהן והגר"י חברוני על רקע היכל הישיבה (צילום: קובי הר צבי, באדיבות: א.י.ש. ו-י.ח.)

בערב שבת האחרון, ראשי ישיבות 'חברון' בגבעת מרדכי, שלחו מכתב להורי התלמידים, והודיעו להם את המתווה לחזרה לישיבה - במתווה כלולים רק הוועד הראשון והשני.

על המתווה המדובר, עמל ראש ישיבת חברון, הגר"י חברוני בשבועיים האחרונים, לאחר התייעצות עם כל גורמי המקצוע ובחינת כל האפשרויות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי למרות ההיסוס של ראשי הישיבות הוותיקים למתווה החדש, לאחר שהתוודע להם, כי המתווה קיבל את האישור מגורמי המקצוע - ובהתייעצות עם גדולי הדור - המתווה אושר.

לפי המתווה, כל קומה בישיבה תחולק ל-2, בכל חלק ישהו 26 בחורים, שיהיו מבודדים ותיאסר עליהם היציאה מהחצי הקומה (מה שמכונה 'הקפסולה).

מכיוון שאין מקום ליותר מ-380 בחורים, בהנהלת הישיבה קיבלו החלטה להחזיר לעת עתה רק את בני הוועדים הצעירים - הוועד הראשון והוועד השני שביחד מונים כ-350 בחורים.

הגר"ד כהן לומד בביתו בימי הקורונה (ארכיון 'כיכר')

הישיבה תחולק ל-14 קפסולות וכל מי שנכנס לקפסולה לא יוכל לצאת ממנה במשך 45 יום - ובנוסף יצטרך להפקיד המחאה על סך 2,500 ש"ח.

במכתב שנשל כאמור בערב השבת ע"י הגאון רבי יוסף חברוני, ועליו חתמו יתר ראשי הישיבה; הגאונים רבי שלמה כ"ץ, רבי דוד כהן ורבי משה מרדכי פרבשטיין.

וכך נכתב: "להוותנו בצוק העיתים, עקב המצב הנורא בו אנו שרויים, איננו יכולים עדיין לשוב לבית חיינו כבתחילה בצורת הישיבה אליה כולנו שואפים".

המכתב שנשלח לתלמידים

"אכן מחוייבים אנו לכך שמעולם לא פסקה ישיבה מישראל, וכפי שמבואר בתנחומא פרשת נח שקבע הקב"ה שתי ישיבות בישראל שיהיו הוגין בתורה יומם ולילה, ומבואר שם שלעולם יהיו שתי הישיבות ואף לימות המשיח יעמדו, זכתה ישיבתנו הקדושה להיות הישיבה הותיקה ביותר שלא פסקה מאז יסודה, ועלותה באופן פלאי לא"י והיותה לאם הישיבות, ודאי מחייבת אותנו בכובד האחריות לעשות כל שאפשר שלא תיפסק ישיבה מישראל".

"אחריות זו מוטלת על כולנו, כל בני הישיבה, שהם הם הממשיכים את דרכה בעליה במסילה העולה בית ה'. לאחרונה אושר מתווה המאפשר התחלה של חזרה לישיבה, והישיבה לא חוסכת כל מאמץ לראות שיתאפשר לשוב וללמוד בדיבוק חברים בישיבה באופן שלא יסכן חלילה אף אחד מבנינו. לצערנו, עקב הדרישות והתנאים הנצרכים, האפשרות היא רק חלקית, ולא נוכל בשלב זה לתת פתרון לכולם, אך מקווים אנו שבמשך הזמן נוכל להוסיף עוד ועוד".

הנספח של המכתב ובו ההוראות

ראשי הישיבה מבהירים: "התנאים לא יהיו קלים, אך זו הזדמנות לקיים כי הם חיינו ואורך ימינו, ובכל תנאי ומצב בהם נהגה יומם ולילה, ולהיות חלק מהשבת הישיבות לתפקידן לקיים את העולם אין זה דבר של מה בכך, אנו מצידינו נעשה כל מאמץ להקל ולדאוג שלא יחסר דבר לבני הישיבה על מנת להגדיל תורה ולהאדירה ולהתעלות ברוממות ובגדלות כדרך הישיה"ק לקדש שם שמים. אנו מבקשים להזדרז ולהירשם בהקדם כיוון שלא נוכל להכיל את כולם בשלב זה".

"מצורף בזה טופס הרשמה והתחייבות שההשתתפות מותנת בקבלתו, קבלת התנאים מחייבת אחריות כבדה הנוגעת לשמירה על בריאות בנינו ולאפשרות קיום התכנית בכלל הישיבות, אי לכך הפרת התחייבות זו תגרום לאבוד הזכות להיות בן הישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר