'לב שומע'

שו"ת החינוך המלא עם מרן הגר"ח קנייבסקי • צפו

לאור המצב, מעמד "ועידת הישיבות - כנס החינוך" שעל-ידי 'לב שומע' הועבר בשידור למספר מוקדים • כעת 'כיכר השבת' מגיש את השו"ת המלא עם מרן הגר"ח קנייבסקי • צפו (בארץ)

(צילום: לב שומע)

מידי שנה מתקיים מעמד "ועידת הישיבות - כנס החינוך" שעל-ידי 'לב שומע' ברב עם ובמעמד מרנן ורבנן גדולי ישראל, אך בשל מגיפת ה'קורונה', האירוע נערך בשידור למספר מוקדים.

כעת, מגיש 'כיכר השבת' בפרסום ראשון את שו"ת החינוך המלא שנערך עם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בעניינים הנוגעים לזמן ולמצב הנוכחי.

יצוין כי האירוע ששודר בסוף השבוע הוא כחלק מהכנה לשידור כנס מקצועי שאמור להיות בל"ג בעומר, בשבוע הבא, בו יופיעו אנשי מקצוע ומומחים מטעם 'לב שומע', בנושא ההתמודדות עם ילדים ובני נוער בתקופת ה'קורונה'.

השו"ת המלא מתוך שאלות שעלו בקו של 'לב שומע':

1.

בחור שלומד בטלפון את מה שקבעו בישיבה שבה לומד. אבא שלו מבקש, שילמד עם אח שלו חברותא מה שאחיו לומד בישיבה אחרת. האם ישמע בקול אביו, או שילמד מה שלומדים בישיבה?

תשובת הגר"ח: יסביר לאבא.

שיסביר לאבא שמעדיף מה שלומדים בישיבה? הגר"ח מהנהן

2.

אם האבא הוא לא תלמיד חכם ורוצה לנצל שהבן בבית, שילמד עם האבא דברים קלים. מה עדיף ללמוד עם האבא דברים קלים, או מה שלומדים בישיבה?

תשובת הגר"ח: שילמד עם האבא.

3.

הרבה ישיבות מלמדים דרך הטלפון. יש בחורים טובים שיכולים להקשיב הרבה זמן גם בטלפון אבל יש חלשים שלא יכולים הרבה להקשיב, ורק לדברים קלים. השאלה: למי (הרב) יתן את השיעור בטלפון. בזמן שיכול להיות שהבחורים החלשים בכלל לא מקשיבים, השאלה אם למסור ברמה גבוהה או ברמה שכולם יבינו?

תשובת הגר"ח: שיתפלל שכולם יבינו.

שימסור ברמה גבוהה ושיתפלל שכולם יבינו?

תשובת הגר"ח: כן

4.

יש בחורים שמרגישים לא טוב שהם לא לומדים ברבים ולא מתפללים רבים ביחד. הם מרגישים כביכול שהקב"ה לא רוצה את התפילות שלנו והוציא אותנו מבית הכנסת ומבית המדרש. מה להגיד להם?

תשובת הגר"ח: מרגילים אותם להיות כמו שצריך

הקב"ה רוצה להרגיל אותנו שנלמד גם בצורה כזו?

תשובת הגר"ח: כן.

5.

הייתה הוראה של גדולי ישראל שהרבנים יתקשרו לתלמידים. האם להתקשר קודם למצוינים, או לבינוניים, אם הרב יודע שלא יכול להתקשר לכולם?

תשובת הגר"ח: לכל אחד קצת.

6.

יש רבים שמתקשרים לרבנים והם מאוד מפחדים שהמגיפה תהרוג אותם או קרובים שלהם, מה להגיד להם?

תשובת הגר"ח: בזכות המצווה לא יזיק.

אז מי שלומד בעז"ה זה יגן עליו? הגר"ח מהנהן

7.

בחור שלא יכול ללמוד עכשיו בעיון את מה שלומדים בגלל הלחץ, מה כדאי שילמד?

תשובת הגר"ח: גמרא ברכות.

8.

עכשיו שחוזרים חלק לישיבות ועדיין אין מקום לכולם, בחור שאחיו הגדול לומד באותה ישיבה ומרשים רק לאחד לחזור, האם צריך לכבד את אחיו והוא עצמו בינתיים יישאר בבית?

תשובת הגר"ח: לא מחויב, אבל אם הוא רוצה (יכול לוותר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר