ארה"ב מאשימה

פומפאו: "מקור הקורונה הוא ממעבדה בסין"

מזכיר המדינה האמריקני אמר שיש "כמות גדולה של ראיות" המוכיחות כי מקור הנגיף במעבדה במחוז וואהן, משם התפשט הקורונה לרחבי העולם, אך סירב להאשים את סין בהפצת הנגיף (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

בארה"ב מאשימים: מקור נגיף הקורונה - המגיפה המפילה חללים רבים ברחבי העולם - ממעבדה במחוז וואהן, המחוז הסיני בו התפרץ לראשונה הנגיף.

מי שאמר היום (ראשון) מפורשות את הדברים, הוא מזכיר המדינה, מייק פומפאו שטען כי יש לארה"ב "כמות ראיות משמעותית", המוכיחות זאת.

בראיון לרשת ABC אמר פומפיאו כי: "המפלגה הקומוניסטית הסינית עשתה כל שביכולתה שהעולם לא ידע, בזמן המתאים לכך, ויש לכך המון ראיות. חלק מהראיות פומביות וניתן לראות את השתלשלותן בדיווחים הסיניים לכלי התקשורת".

"הם השאירו את העיתונאים בחוץ, הם דאגו להשתיק את אנשי הרפואה שהתריעו והזהירו. הם עשו את כל הדברים שמשטרים סמכותניים עושים, מדובר במאמץ דיסאינפורמציה קומוניסטי קלאסי".

הוא הוסיף כי "יש המון ראיות לכך שמקורו של הנגיף הוא במעבדה בעיר ווהאן. הנגיף עלה בחייהם של עשרות אלפי בני אדם ואלפי אמריקנים. אני והנשיא היינו ברורים מאוד בנושא. תהיה תגובה אמריקנית שתתבצע בזמן שאנו נראה לנכון".

למרות זאת, סירב מזכיר המדינה לענות על השאלה האם הוא חושב שהנגיף שמשפיע עד היום על העולם כולו, הופץ במכוון על ידי ממשלת סין.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ אמר לפני מספר ימים בהתייחס להאשמות נגד סין, "אנחנו שומעים יותר ויותר את הסיפור הזה. אנחנו עושים בחינה יסודית מאוד של העניין".

בית מלון ששימש את מבודדי הקורונה בסין - קרס (צילום: מתוך התקשורת בסין)

ב"וושינגטון פוסט" דיווחו לפני כחודש כי כבר לפני שנתיים, התריעו מומחים בארה"ב מפני הבטיחות הרופפת במעבדה שערכה מחקרים מסוכנים על נגיף הקורונה בעטלפים. המומחים, שביקרו במעבדה, אף הציעו לסינים סיוע בשמירה על המעבדה, אך ההצעה לא יצאה לפועל.

יצוין כי בכל העולם המדעי מסכימים כי הנגיף הועבר מעטלף לבן אדם, אך לפי המקורות האמריקאים, בשוק בעלי החיים בוואהן מעולם לא מכרו עטלפים, בניגוד לגירסה הרשמית של ממשלת סין.

מומחה מאוניברסיטת קליפורניה הסביר ל"וושינגטון פוסט" כי ייתכן שההדבקה הראשונית מעטלף אכן הייתה מכוונת במעבדה - ולא אקראית בשוק.

"על ממשלת סין להיות שקופה ולענות על השאלות שנוגעות למעבדה בווהאן, מכיוון שהן חיוניות להבנתנו המדעית", הוסיף אותו מומחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר