שימו לב

הד"ר מזהיר: "הוירוס עובר את מסכות הבד"

ד"ר פוקס בנימין, מנהל מכון הריאות בביה"ח אסף הרופא טוען כי למסכת בד אין שכבת סינון והוירוס פשוט עובר את מסכת הבד כאילו היא לא קיימת - והמסכה עצמה מזוהמת (קורונה)

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

גם אתם נתקלתם בטרנד מסכות הבד המעוצבות? זהירות: ד"ר פוקס בנימין, מנהל מכון הריאות בבית החולים אסף הרופא מזהיר, "אל תחבשו מסכות בד כנגד הקורונה!!".

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב, "אזרחים יקרים. במחקרים רפואיים בתקופת ה SARS (נגיף קורונה קודם שפגע בדרום מזרח אסיה לפני כמה שנים) בוצע מחקר שמשווה בין מסכה כירוגית ולבין מסכת בד. התוצאה ברורה - מסכת בד מגביר עד פי 1300% הסיכוי לחוות תסמיני שפעת ופי 172% מחלה וויראלית מוכחת".

הד"ר הסביר כי "ראשית למסכת בד אין שכבת סינון והוירוס פשוט עובר את מסכת הבד כאילו היא לא קיימת, שנית אנשים חובשים את המסכת הבד להרבה זמן, ואוגרים עליה שכבה של מזהמים שונים. יכול להיות (כבר השערה שלי) שמסכת הבד נותנת אשליית ביטחון לחובש, ושהוא מתנהג פחות בזהירות כי הוא חושב שהוא מוגן".

לכן הוא המליץ, "מי שקנה כבר - כדאי לזרוק. מי שמכור - בבקשה להפסיק, אתם עלולים לפגוע באנשים".

כך מסבירים באידיש להכין מסיכת פנים (משרד הבריאות)

בעקבות הסערה שחולל הפוסט שלו, הוסיף הבהרה: "הפוסט הזה הגיע להרבה מאוד אנשים בימים האחרונים והיה דיון סוער בהערות ובפניות אליי באופן אישי".

"חברים אני בעד מסכות כירוגית לכלל הציבור ותמיד הייתי (אם יש מספיק אספקה). N95 לדעתי מוגזם לכלל הציבור. לגבי מסכות בד הסיפור לא סגור מבחינה מדעית אבל מבחינה חברתית ופוליטית המדיניות של המשרד הבריאות ברורה. כיום משרד הבריאות שלנו ממליץ לכולם לצאת עם מסכות וממליץ גם 'לאלתר מסכות' למי שלא מצליח להשיג מסכה כיורוגית".

"ארגון בריאות העולמית עדיין לא ממליץ, בארה'ב ה CDC מתלבט. אני משאיר את הפוסט כאן כחלק של דיון הציבורי בנושא חשוב זה".

לסיום כתב, "מאחל לכולם בריאות וחוסן בתקופה קשה זה. תקפידו על כללי היגיינה וריחוק חברתי, עוד הרבה יותר להקפיד לאנשים המבוגרים ואלה אם מחלות רקע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר