פרסום ראשון

התראה: סגירת היישוב מירון עבירה פלילית

עו"ד נתן רוזנבלט שיגר מכתב התראה בו הוא כותב כי סגירת היישוב מירון בפני מי שאינו מתגורר במקום, כדי למנוע גישה לציון הרשב"י, מהווה עבירה פלילית, ומזהיר מתביעה (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

סגירת היישוב מירון מהווה עבירה פלילית על החוק - כך מתריע עו"ד נתן רוזנבלט במכתב ששיגר לוועד מקומי יישוב מירון, מועצה אזורית מרום הגליל ומשטרת ישראל.

"נדהמתי להיווכח, כי היישוב מרון נסגר לחלוטין בפני אנשים שאינם תושבי היישוב. יש להניח כי הסיבה כרוכה בשמירה מפני הקורונה. אך עליי להסב את תשומת לבכם, כי מדובר במעשה פלילי, שאסור על פי החוק. ואף מצב החירום אינו מכשיר פעולה כזו".

בהמשך המכתב, מצטט עורך הדין את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה כי ליישובים חקלאיים או קהילתיים אין סמכות למנוע כניסה אל היישוב של מי שאינם תושביו, גם אם הדבר נעשה מחשש להדבקה בנגיף הקורונה.

עו"ד נתן רוזנבלט הוסיף כי "ככל וישנם אנשים מבוגרים המתגוררים ביישוב, ברשותם לנקוט באמצעי הזהירות ולבצר את ביתם ואת רכושם. ניתן אפילו לסגור חלק מהמגורים. אך בוודאי לא למנוע כליל את הגישה לקבר רבי שמעון בר יוחאי, אשר הוא מטרת הנכנסים. ובפרט שהמעבר אינו גובל כמעט בבתי התושבים".

"יודגש, כי מכתב זה אינו מדבר על ל"ג בעומר, אלא על סגירה זה מכבר", מוסיף עורך הדין החרדי.

לכן הוא דורש: "הוועד והמועצה מתבקשים לפתוח לאלתר את השער. במקביל המשטרה מתבקשת לאכוף הוראה זו. נא להודיעני על ביצוע הפתיחה".

תיעוד רחפן: הכביש המוביל למירון - ריק (שמעון סודרי)

"אם לא ייעשה כן, ינקוט הח"מ בכל הפעולות העומדות בפניו עפ"י כל דין, ובכלל זה תביעת נזיקין, לפיצוי כל האנשים שנסעו עד למירון ולא יכלו להיכנס".

מדוד קליין, יו"ר ועד מירון נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי שער הכניסה ליישוב אינו ברשותם בימים אלו, וכי אנשי המשטרה בכניסה הם האחראים את מי להכניס פנימה.

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "ככל הנראה ע"פ הנחיות תקש"ח שיופצו לציבור הישוב מירון ייסגר כפי שנסגרו ישובים אחרים במסגרת היערכות מדינת ישראל לשמירה על בריאות הציבור בעת הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר