מפתיע • כנסו

לחוצות מלידה ב'קורונה'? חצי הכוס המלאה

גילי בן נעים, אחות ובלוגרית בבלוג פגפגון מפתיעה, דווקא בזמן הלחוץ והמפחיד של הנגיף המשתולל, היא מציגה 5 יתרונות; המסיכות, חוסר המבקרים, הבידוד, התינוקות והמודעות (הריון)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

תקופת הקורונה מביאה המון יתרונות לקהילת התינוקות והיולדות. איך חוק המסיכות עוזר לפגים היום וגם בעתיד? איך תינוקות יכולים לעזור להורים להירגע למרות החדשות המדאיגות? למה זה יתרון שאין מבקרים בבתי חולים? ואיך תינוקות רכים מרוויחים הכי הרבה הבידוד הביתי? חמשת היתרונות של קורונה לקטנטנים.

יתרון מספר 1 : מודעות למיגון

בעקבות החקיקה והמצב בחוץ, המודעות ברחוב לשימוש בציוד מיגון כמו מסיכות פה אף וכפפות למניעת העברת מחלות עלתה מאוד.

כולי תקווה שהמודעות תישאר גם אחרי הקורונה. ואולי גם בעתיד,אנשים עם סימנים כמו חום או שיעול, שנאלצים לצאת מהבית, ימשיכו להשתמש במסיכות פה אף. גם לאנשים באוכלוסיית סיכון שחוששים להידבק, יהיה הרבה יותר נעים להסתובב כך בעתיד, כשהציבור כבר מבין מה זו מסיכת פה אף ועד כמה היא חשובה.

נותני שירות, פתאום למדו לעבוד עם כפפות. ועוד שימושים רבים וטובים בציוד מיגון אישי.

הרב פישר עם המומחים: כך תנהגו בזמן הריון

יתרון מספר 2 : אפס מבקרים

היתרון הכי משמעותי בעיני עבור התינוקות והיולדות, הוא מניעת מבקרים בפגיה ובמחלקות יולדות ותינוקות. כבר שנים שאני מתחננת לאנשים להפסיק לבקר יולדות ואמהות לפגים.

הימים הראשונים של הטיפול בתינוק, דורשים המון זמן ופנאי מחשבתי. עכשיו, סופסוף יש ליולדות זמן.

הן לא צריכות להיות מנומסות ומאופרות לכבוד המבקרים החשובים שהגיעו כל הדרך מהצד השני של המדינה או בכלל מחו"ל. אין דבר מתסכל יותר מלשמוע שהגיעו אליך, מבקרים בדיוק כשהתינוק סופסוף הצליח לינוק יפה (מנסיון...).

יתרון מספר 3: אפס חשיפה לזיהומים

השמירה על היגיינה במחלקות יולדות ובקרבת תינוקות רכים עלתה מדרגה. כאחות פגיה, נאלצתי חצי מהמשמרת לגעור באנשים שלא חיטאו ידיים, לא לבשו חלוק, או הכניסו מבקרים לא מורשים לפגיה.

עכשיו, השמירה על היגיינה חזקה מאוד במודעות אצל כל המשפחות, נדמה לי שהאמהות כבר מחטאות ידיים כמעט כמו האחיות.

בכל בית מחזיקים אלכוג'ל, כפפות ומגבוני אלכוהול. כולם שוטפים ידיים בכל נגיעה בידית הדלת, יציאה לזריקת האשפה וכו'.

זיהומים מסוכנים במיוחד עבור כל התינוקות מתחת גיל חצי שנה, כך ששמירה על היגיינה ומניעת חשיפה לזיהומים הם יתרון אדיר עבור תינוקות רכים.

יתרון מספר 4 : אפס דאגות

איך לנצל את ההיסטריה ועודף החדשות לטובת הקטנים? מרגישים ששמעתם יותר מדי חדשות מדאיגות על קורונה? יש לכם ביד את כלי ההרגעה הכי יעיל בעולם : "טיפול עור לעור- קנגרו!"

קחו לכם שעה של טיפול קנגרו - ותראו כמה זה ישנה לכם את היום. בחום והרוגע של טיפול קנגרו פשוט אי אפשר שלא להירגע. הטיפול מומלץ גם לתינוקות בריאים כמובן והוא פשוט מחולל פלאות בכמויות חלב בהנקה, איכות השינה של התינוק ועוד.

וההשפעה על ההורה: גם אתם תירגעו, לחץ הדם שלכם ירד, הנשימה הופכת לאיטית והדופק נרגע. יותר טוב מתרופת הרגעה פי כמה.

יתרון מספר 5: אפס בזבוז אנרגיה

לתינוקות רכים כל החלפת מיקום דורשת הרבה אנרגיה. להסתגל לתאורה, לרעש, לריח ולטמפרטורה. לעבור לכסא בטיחות, לעגלה, בחזרה לעריסה. ללבוש סוודר, לפשוט סוודר.

כל פעולה כזו דורשת מהתינוק אנרגיה. את האנרגיה הזו הוא לא יכול להפנות לגדילת הגוף והמוח, החשובות כל כך בשלב זה. אז אם אתם מצטערים שאין לאחים הגדולים גן או בית ספר, תדעו שלפחות התינוק מבסוט, חסכתם לו יציאה מהבית לאסוף אותם, וכך פיניתם לו אנרגיה לגדול ולהתפתח.

מברכת שהקורונה תעבור מהר וכולנו נהיה בריאים ושלמים. רפואה שלימה לכל החולים, שולחת חיזוק ואהבה למשפחות.

אם אתם הורים לתינוקות, אתם מוזמנים לעקוב בבלוג "פגפגון" או לפנות לייעוץ במייל gili@pagpagon.com

מכל הלב, גילי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר