מימשו את האיום

בלי 'ימינה': הוגשו ההמלצות בעד נתניהו

נשיא המדינה קיבל את מסמך ההמלצות בעד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, בחתימותיהם של החרדים, הליכוד, אורלי לוי וכחול לבן - אך בלי אנשי 'ימינה' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באייר תש"פ | 07.05.20
נתניהו ובנט. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל אחר הצהרים (חמישי) את המסמך בו מבקשים ממנו 72 חברי כנסת שיטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו.

מהמסמך, עליו חתומים חברי 'בלוק הימין' וסיעת כחול לבן שהודיעה כזכור על הצטרפות לממשלת האחדות, בולטים בהיעדרם הח"כים של 'ימינה'.

כזכור, המפלגה הדתית-לאומית איימה כי לא תצטרף לממשלה המתוכננת, משום שלא התקבלו דרישותיה המיניסטריאליות, כמו גם הדרישה לחקיקת 'פסקת התגברות' נגד התערבויות בג"ץ.

איילת שקד, בכירת ימינה, על 'פסקת ההתגברות' (צילום: פייסבוק / ערוץ כנסת)

לאחר מכן שוחח ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר ימינה השר בנט, ששב והדגיש כי רצונה של מפלגתו הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה, בשל הבעייתיות המסתמנת (משרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל). בנט ציין, כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, זאת "לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים". השיחה הסתיימה ללא הסכמות.

בהודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן נמסר: "נציגי הסיעות הגישו כעת לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין 72 חתימות של חברי כנסת הממליצים על בנימין נתניהו להרכבת ממשלת חירום ואחדות לאומית. השבעת הממשלה, שתהיה בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר כחול לבן בני גנץ, צפויה ביום רביעי הקרוב".

מבית הנשיא נמסר, כי לאחר בדיקת החתימות שבמכתב, הוא יאמר לראשי הסיעות: "אנו מצויים בתקופה חסרת תקדים, במהלכה היתה נתונה המדינה בשלוש מערכות בחירות שנערכו ברצף, כאשר בנוסף, בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל, יחד עם העולם כולו, עם נגיף הקורונה".

"לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל לא עלה בידי המועמדים שהטלתי עליהם את התפקיד להרכיב ממשלה במערכות הבחירות לכנסת ה-21, ה-22 וה-23, והיום התקבלה ליד בקשה בכתב, החתומה על ידי רוב חברי כנסת, המבקשים להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ח"כ בנימין נתניהו".

ריבלין ציטט: "על פי סעיף 10(ב) לחוק יסוד: הממשלה, עלי להביא למימוש את בקשתם של חברי הכנסת, כפי שבאה לידי ביטוי בבקשה האמורה, בתוך יומיים. מצאתי לנכון להודיעכם, ובאמצעותכם לכל חברי הכנסת, כי נוכח האמור לעיל, וככל שלא תעלה טענה מצד חברי הכנסת, שעלי להביאה בחשבון בעניין זה, בכוונתי לפעול בהתאם להוראות סעיף 10(ב) לחוק היסוד, כאמור. על פי סעיף 10(ג) לחוק יסוד: הממשלה, לחבר הכנסת תהיה נתונה תקופה של 14 ימים להרכיב ממשלה".

"אני תקווה כי בעקבות מהלך זה, תוקם בקרוב ממשלה בישראל, שתתמודד בהצלחה עם האתגרים המורכבים העומדים לפנינו. תפקיד הרכבת הממשלה יועבר לח״כ נתניהו בתום תהליך זה, במכתב שישלח אל ח״כ נתניהו ובהודעה ליו״ר הכנסת ח"כ גנץ", סיים נשיא המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר