זעזוע בצמרת צה"ל

הקצין הבכיר שנענש החליט לפרוש מצה"ל

הקצין הבכיר והמעוטר, תת אלוף רפי מילוא, החליט לפרוש מצה"ל כמחאה על העונש שספג לאחר שהחליט על דעת עצמו להיכנס למנהרה של חיזבאללה וקידומו עוכב שנה (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מילוא בטקס סיום תפקידו בעוצבת הגליל (צילום: דובר צה"ל)

פרישה מפתיעה בצמרת צה"ל: תת־אלוף רפי מילוא (48), מפקד המכללה לפיקוד ומטה (פו"מ) הודיע במפתיע למפקדיו, אלוף יואל סטריק ואלוף איתי וירוב, על כוונתו לסיים את תפקידו כבר בקיץ הקרוב ולא להמשיך בשירותו בצה"ל. כך נחשף הבוקר (שישי) ב"ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, הסיבה להחלטה המפתיעה, היא בעקבות עיכוב קידומו בצה"ל לאחר שהחליט להיכנס למנהרה של חיזבאללה לתוך לבנון למרות שלא קיבל אישור לכך. מילוא נפגע מהחלטת הרמטכ"ל להעניש אותו והחליט לפרוש בפעם השנייה מצה"ל לאחר שחזר אליו בעבר. החלטתו של מילוא נבעה גם מהעובדה שהבין כי ימונה לאלוף רק בגיל 51, גיל מאוחר מידי ככל הנראה כדי להפוך לאחר מכן לרמטכ"ל.

מדובר במפקד בעל ניסיון מבצעי רב מאד ושסומן כמועמד אפשרי לרמטכ"לות. הוא החל את דרכו כלוחם בשייטת, היה סגן מפקד יחידת אגוז, מפקד סיירת גולני, מג"ד 13 בגולני, מח"ט בלבנון, מפקד שייטת 13, מפקד אוגדת אדום ומפקד אוגדת הגליל. הוא זכה לשני צל"שים על פעילותו והוא נחשב ללוחם מקצועי במיוחד.

פנים המנהרה (דובר צה"ל)

האירוע היה בעת ששימש כמפקד אוגדת הגליל, שם היה מילוא מאדריכלי המבצע לאיתור מנהרות חיזבאללה, "מגן צפוני". במשך כשנה ידעו רק הוא ועוד מספר מצומצם של שותפי סוד, על הפרויקט הסודי של חיזבאללה לחפירת המנהרות לשטח ישראל, במטרה להחדיר מאות מחבלים לישראל ולכבוש יישובים בגליל.

באוגוסט 2019 נחשף ב"ידיעות אחרונות", שכארבעה חודשים קודם לכן נכנס מילוא עם החפ"ק שלו למנהרה הגדולה, העמוקה והמתוחכמת ביותר שחפר חיזבאללה, שהובילה מכפר ראמייה בדרום לבנון לאזור זרעית. מילוא, כמפקד האוגדה, החליט שהוא רוצה ללמוד עליה מקרוב, באופן ישיר. כתוצאה מפרסום הסיפור החליט הרמטכ"ל כוכבי להעניש אותו ולעכב את קידומו לתפקיד מפקד המכללה לפיקוד ומטה בשנה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "תא"ל רפי מילוא הינו מפקד קרבי עתיר זכויות והישגים, אשר תרם רבות לביטחון המדינה לאורך שירותו הצבאי. בתפקידיו השונים תא"ל מילוא פיקד על מגוון רב של יחידות, איתן ביצע שורת מבצעים נועזים ומורכבים. הקצין ביקש לסיים את שירותו בצה"ל, אך הנושא טרם סוכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר