סוף לסאגה?

'ימינה' בהודעה רשמית: "הולכים לאופוזיציה"

המשא ומתן להצטרפותה של המפלגה הדתית-לאומית לממשלת האחדות של נתניהו וגנץ, שתושבע השבוע, הסתיים סופית? אלו הסיבות, לפי 'ימינה', להליכתה לאופוזיציה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בנט ושקד. ארכיון (צילום: מרים אלסטר, Flash90)

סיעת ימינה הדתית-לאומית מודיעה לפני זמן קצר באופן רשמי, כי מבחינתה תם המשא ומתן הקואליציוני, וחבריה לא מתכוונים להצטרף לממשלת האחדות בשל נתניהו וגנץ. בליכוד מגיבים: הכל בגלל שיקולים אישיים של קבלת תיקים בממשלה.

"לאור הרכב הממשלה ומדיניותה", נכתב בהודעת 'ימינה', "המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי".

לפי 'ימינה', "ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המו"מ הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ נתניהו, שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות עם ימינה".

"ימינה תערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית: ימין שלא מוכן למכור את מערכת המשפט לשמאל בשביל שרידות אישית, ימין שלא מוכן להתרפס בפני חמאס ואבו מאזן, ימין שמחוייב באמת לפיתוח והסדרה של ההתיישבות, ימין שלא מוכר את היהדות לעסקנים ואת הכלכלה הישראלית לידי עמיר פרץ וההסתדרות, ימין שלא מרים ידיים מהמאבק להוצאת המסתננים ושיקום השכונות".

לדבריהם, "איננו מצטערים לרגע על הנאמנות שגילינו לגוש הימין בשנה האחרונה. ההליכה לאופוזיציה היא המשך הנאמנות הזו לציבור הימין שנתניהו אינו נאמן לו".

"ימינה תהווה אופוזיציה לוחמת אך אחראית, שתתמוך מבחוץ בהחלטות חיוביות של הממשלה, כדוגמת החלת ריבונות, ובלבד שהיא תובא ללא הכרה, מפורשת או משתמעת, בהקמת מדינה פלסטינית".

ולסיום: "אנו קוראים לנתניהו לדאוג לצרכי הציונות הדתית בממשלה הבאה, בחינוך, בהתיישבות, במינויים בשירותי הדת ועוד, כפי שהבטיח לרבים מבוחריה שהצביעו לו בשל הבטחה זו".

בליכוד לא איחרו להגיב להודעת מפלגת ימינה, ופרסמו הודעה בה נכתב: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית ויכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר